آلودگی هوا مدارس تبریز را در روز یکشنبه به تعطیلی کشاند

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: به‌‎ دلیل آلودگی هوا مدارس شهر تبریز فردا یکشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل است.

آلودگی هوا مدارس تبریز را در روز یکشنبه به تعطیلی کشاند

به گزارش خبر فوری به نقل از تبریز ، رحیم شهرتی‌فر در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو تصمیم و مصوبه کمیته مدیریت کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و به دلیل آلودگی شدید هوا، فردا یکشنبه 26 آذرماه همه مقاطع تحصیلی در شهر تبریز تعطیل اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این اطلاعیه شامل مدارس روستایی تبریز و همچنین بخش خسروشاه نخواهد بود گفت: سردرود و باسمنج جزو مناطق پنج‌گانه آموزش و پرورش تبریز است که تعطیل است ولی آلودگی خسروشاه کمتر از میزان اضطرار اعلام شده است و نیازی به تعطیلی نیست.

وی افزود: هواشناسی تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرده که هوای تبریز پایدار خواهد بود لذا بر اساس تصمیم این کمیته، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خودروها به صورت زوج و فرد در محدوده مرکزی تبریز اجازه تردد خواهند گرفت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خواستار همکاری مردم برای کاهش آلودگی هوای تبریز شد و ابراز داشت: شهروندان برای کاهش آلودگی هوای تبریز تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در داخل شهر پرهیز کنند.

وی از مردم خواست تا از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری استفاده کرده و از سوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و آتش زدن ضایعاتی مانند لاستیک، سیم و زباله خودداری کنند، افزود: شهروندان عزیز تبریز معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهند.

شهرتی فر گفت: در این هفته به مدت 4 روز تا سه شنبه از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه برای کاهش آلودگی هوا جلوگیری می‌شود.

تبریز پس از بارش‌های پاییزی هفته گذشته، وارد یک دوره رکود جوی شده تا جایی که امروز و برای هفتمین روز متوالی شاخص‌های هواشناسی و زیست محیطی وضعیت جوی این شهر را برای همه گروه‌های سنی ناسالم نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها