لزوم فعالیت جبهه‌ای نهادهای حوزوی در کشور/ شورای عالی علوم و تحقیقات اسلامی راه‌اندازی می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: به دنبال این هستیم که نهادهای حوزوی در زمینه مسائل مختلف کشور به صورت جبهه‌ای عمل کنند به عنوان مثال در زلزله اخیر غرب کشور 10 نهاد حوزوی به صورت جبهه‌ای عمل کردند.

لزوم فعالیت جبهه‌ای نهادهای حوزوی در کشور/ شورای عالی علوم و تحقیقات اسلامی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسؤولیت حوزه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خود را در قبال فرهنگ مسؤول می‌دانند، حوزه کارکردهایی در بخش اجتماعی و فرهنگی دارد و برای همکاری با مجلس شورای اسلامی آماده است.

وی ادامه داد: طراحی‌های نظام جدید در حوزه علمیه قم در دستور کار است و تحولات خوبی در این زمینه در آینده نزدیک رخ می‌دهد، حوزه نگاه راهبردی دارد و به دنبال ایجاد سندهای کلان در این نهاد هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حدود 500 طرح در بحث سندهای کلان و جامع در حوزه داریم، اما به دلیل کمبود بودجه مشکلات زیادی را در این بخش شاهد هستیم، در بحث نظام معیشت و پرداخت به اساتید مشکلات چشمگیر است.

اعرافی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی عالی نهادهای حوزوی اظهار کرد: نهادهایی وجود دارند که به لحاظ ساختاری با حوزه تفاوت دارند، برای بین بردن مشکلات در این زمینه شورای هماهنگی عالی نهادهای حوزوی را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که نهادهای حوزوی در حوزه مسائل مختلف کشور به صورت جبهه‌ای عمل کنند، 10 نهاد حوزوی در زلزله اخیر به صورت جبهه‌ای عمل کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: به دنبال راه‌اندازی شورای عالی علوم و تحقیقات اسلامی هستیم و این شورا در حال تصویب است، راه‌اندازی آن موجب شکل‌گیری اتفاقات خوبی در کشور خواهد شد، همچنین نظام جامع رشته‌ای و نظام جامع مهارتی در حوزه در حال راه‌اندازی است.

اعرافی با اشاره به فعالیت‌های جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد هم اکنون در حال تربیت نیروی ارزشی در 120 کشور دنیا است، جامعه المصطفی به دنبال گسترش منافع دینی، فرهنگی، امنیتی و ملی کشورمان است و دولت و مجلس باید به این مساله توجه کنند.

وی ادامه داد: اهداف جامعة‌المصطفی برای جهانی‌سازی برنامه‌ریزی شده است، این نهاد برای ترویج مبانی دینی و عقیدتی در دنیا تلاش می‌کند، جامعةالمصطفی به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی یک شبکه علمی گسترده در جهان دارد و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های ترویجی و علمی در دو بعد کیفی و کمی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جامعةالمصطفی برای تربیت نیروی علمی و دینی برنامه مدون پنج ساله دارد، هزاران نفر در این نهاد زبان فارسی را آموختند و در صورت حمایت امکان افزایش برنامه‌های آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی وجود دارد، این نهاد دارای سند بالادستی و طرح‌های کلان است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به برنامه‌های طلاب جامعةالمصطفی اظهار کرد: طلاب این نهاد در شهرهای قم، مشهد و اصفهان 300 انجمن و ده‌ها شبکه را راه‌اندازی کردند که این انجمن‌ها و شبکه‌ها در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: تصویری که ما برای جامعةالمصطفی داریم، تربیت نیروی علمی و دینی و تبلیغ در دنیا است و دولت و مجلس باید این مساله را بدانند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نظام معیشتی در قالب کمک هزینه تحصیلی، استاد، مبلغ، محقق و مهاجر یکی از برنامه‌های حوزه است و اجرای این طرح جلوی خیلی از اتفاقات را می‌گیرد.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها