اگر کودک شما در درس ریاضیات ضعیف است نگران نباشید، شاید او باهوش باشد

بر اساس نتایج یک مطالعه که در دانشگاه زوریخ انجام شده است، کودکانی که در درس ریاضی مشکل دارند، لزوما کم هوش تر از سایر کودکان نیستند.

اگر کودک شما در درس ریاضیات ضعیف است نگران نباشید، شاید او باهوش باشد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایندیپندنت، اگر شما یکی از آن دانش آموزانی هستید که در درس ریاضیات ضعیف هستید و احتمالا جبر و مثلثات بخشی از کابوس های شما را تشکیل می‌دهد، خیلی نگران نباشید.

دانشمندان پس از انجام یک تحقیق علمی که بر روی حدود 3520 کودک دانش آموز انجام شد، کشف کرده اند که داشتن هوش ریاضی بالا در حقیقت خیال خامی بیش نیست.

الزبث استرن (استاد دانشگاه تکنولوژی در زوریخ سوییس) طی یک پروژه ی علمی جدید به این نتیجه رسیده است که ریاضیات یک توانایی ذاتی انسانی است.

او نتیجه می‌گیرد که ریاضیات بیشتر با نوعی شهود ذاتی و ادراک فطری در مورد اعداد و احجام مرتبط است. بنابراین، همگی تقریبا به یک اندازه استعداد ریاضیات را دارند و تفاوت نمرات اشخاص در درس ریاضی به علت ضعف آموزش آنها است و نه تفاوت استعدادهایشان.

استرن اعتقاد دارد که نمرات ریاضی بد معمولا به علت آموزش های اشتباه و بی اثر به دست می‌آید. با این حال، با تغییر آموزش مهارت های ریاضی این مشکل حل می‌شود.

این استاد دانشگاه تاکید دارد که سیستم آموزشی رسمی ممکن است کسانی را که به شکلهای غیر رسمی آموزش می‌بینند دچار مشکل کند.

از نظر خانم استرن، علت اصلی مشکلات دانش آموزان در حل مسائل ریاضی، ناتوانی معلمین ریاضی در انتقال مفاهیم است. به همین دلیل، تلاش و کوشش زیاد تنها راه حل فائق آمدن بر مشکلات ریاضی است و هوش بالا اثری در این توانایی ندارد.

به همیبن دلیل هم دانش آموزانی که زودتر به آموختن ریاضی پرداخته اند معمولا مشکلات کمتری در حل مسائل دارند.

نباید فراموش کرد که این باور غلط که من هوش کافی برای یادگیری ریاضیات ندارم و یا در زمینه ی ریاضیات بی استعدادم، به شدت می تواند در اعتماد به نفس ما تاثیر بگذارد در حالیکه اگر باور داشته باشیم که پیشرفت در ریاضیات نه امری ذاتی بلکه اکتسابی است و بستگی به تلاش ما دارد، اعتماد به نفس ما افزایش میابد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها