کنگره مرحوم آیت‌الله آقانجفی در همدان ویژه برگزار شود/ گلایه از مدیرکل ارشاد در ارائه گزارش کنگره

استاندار همدان با بیان اینکه همه تصمیمات برای برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله آقانجفی باید یکبار دیگر مرور شود تا برنامه‌ها عیب و ایرادی نداشته باشد، گفت: این کنگره باید به شکل ویژه در همدان برگزار شود.

کنگره مرحوم آیت‌الله آقانجفی در همدان ویژه برگزار شود/ گلایه از مدیرکل ارشاد در ارائه گزارش کنگره

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از همدان محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در جلسه شورای برگزاری استان (مراسم بزرگداشت کنگره مرحوم آیت‌الله نجفی) با بیان اینکه سرزمین همدان یک سرزمین عالم‌خیز است و در این جمله هیچ شکی نیست، اظهار کرد: افرادی زیادی از این استان جهش پیدا کردند و بسیاری از آنها هنوز هم کشف نشده باقی ماندند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله نجفی یکی از بزرگان و علمای ارزشمند کشور است که زمان حیات این مرحوم با ما دور نیست، افزود: این عالم وارسته خیلی شناخته شده نیست و ما باید آن را به کشور و استان معرفی کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه شخصیتی همچون آیت‌الله آقانجفی با تألیفات و سیر و سلوکی که داشتند هنوز معرفی نشده است، گفت: کاری که دبیرخانه شهید آیت‌الله مدنی طی این مدت برای شناساندن این عالم وارسته استفاده انجام داده قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه هر سال یکی از شخصیت‌های استان به عنوان شاخص برای استان معرفی می‌شود ولی کار موسسه آیت‌الله مدنی در معرفی آیت‌الله آقانجفی ستودنی است، یادآور شد: در زمان دیدار با مقام معظم رهبری ایشان به خوبی از شخص مرحوم آیت‌الله آقانجفی یاد کردند و فرمودند این کنگره‌ها باید هوشمندانه و با دقت برگزار شود.

نیکبخت با بیان اینکه باید نکاتی را که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره آیت‌الله آقانجفی ایراد فرمودند باید در فواصل مختلف برنامه‌ها برای میهمانان پخش شود، خاطرنشان کرد: گزارشی که کمیته علمی کنگره آیت‌الله‌ آقانجفی ارائه داد بسیار خوب بود و نشان می‌دهد که زحمت زیادی برای این مهم کشیده است.

وی با بیان اینکه مطالعه آثار آیت‌الله آقانجفی و بررسی آنها کار بسیار سختی است که باید بعد از کنگره نیز ادامه داشته باشد، تصریح کرد: این روند باید به صورت پویا بعد از برگزاری کنگره ادامه یابد تا زهد و علم این عالم وارسته به همگان معرفی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معرفی شخصیت‌های وارسته‌ای چون آیت‌الله آقانجفی برای علاقمندان با اقبال مواجه خواهد شد، افزود: موضوع پیشنهادی که برای لوگو داده شده باید حتماً بازبینی شود و در کنار معرفی این عالم وارسته، همدان به درستی برای میهمانان معرفی شود.

وی با بیان اینکه سال آینده شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ گردشگری در استان هستیم، تصریح کرد: باید سعی کنیم از این آورده و داشته بهترین بهره‌وری را داشته باشیم و برگزاری کنگره می‌تواند در معرفی استان به میهمانان اثرگذار باشد.

نیکبخت با بیان اینکه باید در طراحی دکور و صحنه کنگره نامی از استان همدان برده شود، ادامه داد: به طور حتم استانی به بزرگی همدان در کشور وجود ندارد چراکه علمای زیادی را در خود پرورش داده که خدمات ارزنده‌ای به دنیا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همدان یکی از امپراتوری‌هایی را در خود داشته که 500 سال به دنیا حکومت کرده است، گفت: همدان استانی است که شایسته بهترین‌هاست و ما آن را آنگونه که باید و شاید معرفی نکردیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید برای اسکان، پذیرایی و هدایایی که برای میهمانان کنگره در نظر گرفته شده مرور شود تا به بهترین شکل به حاضرین ارائه شود، خاطرنشان کرد: معتقدم در خصوص برگزاری نمایشگاه میان وعده افراد در همان مکان باشد تا از نمایشگاه دیدن کنند و در کنار آن فوت وقت را نداشته باشیم و این موضوع قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه باید برنامه به گونه‌ای باشد که افتتاحیه و اختتامیه در همدان و ادای احترام به آیت‌الله آقانجفی در مشهد باشد، گفت: این کنگره مد نظر مقام معظم رهبری بوده و باید به شکل ویژه در همدان برگزار شود.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه تصمیمات باید یکبار دیگر مرور شود تا برنامه‌ها عیب و ایرادی نداشته باشد، افزود: بسته‌هایی که برای تقدیر در نظر گرفته شده باید شایسته معرفی استان و میهمانان باشد.

وی خطاب به عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که گزارش خود را در این جلسه ارائه دادند، گفت: من فکر می‌کنم گزارش شما خام است و این در حالی است که دیگر وقتی نداریم.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها