ساخت مستند سینمایی از زندگینامه پروفسور محمد علی برزگر

مهدی حیدری مستند سینمایی از زندگینامه پروفسور محمد علی برزگر، پزشکی که زندگی خود را وقف پژوهش و بهداشت کرد، می سازد.

ساخت مستند سینمایی از زندگینامه پروفسور محمد علی برزگر

به گزارش خبر فوری ، مهدی حیدری کارگردان جوان و فعالی است که آثار متعددی را در کارنامه ی هنری خود دارد از جمله: اسک وش، از جنگل تا سنگر، گالش، حامیان حیوانات، صد و سه سال تنهایی، از دماوند تا خزر و البته با فیلم -ده، چهار و نیم، سه و نیم - جوایز جشنواره های مختلفی را به خود اختصاص داد، این بار به سراغ دکتر محمد علی برزگر و ساخت فیلم زندگی او رفت.

از حیدری راجع به انگیزه ی ساخت این مستند پرسیدم و او پاسخ داد: من سالها دغدغه ی ساخت فیلم زندگی پروفسور برزگر را داشتم و بالاخره امسال موفق به آغاز این پروژه شدم.

حیدری معرفی دکتر برزگر را برای مخاطبین ما اینگونه بیان کرد: دکتر برزگر پزشکی است که زندگی خود را وقف پژوهش و بهداشت کرد، در حالیکه شاید می توانست با تأسیس مطب، با شرایط راحت تری به فعالیت پزشکی خود ادامه دهد.
ایشان در مناطق مختلف شمال با کرم قلاب دار مبارزه کرد و اولین خانه بهداشت را در ارومیه افتتاح کرد و نیز اولین بهورز را استخدام نمود.
داروی "او آر اس" را در ایران مورد آزمایش قرار داد و جان بسیاری از کودکان و بیماران را نجات داد.
سالها به عنوان رئیس بهداشت جهانی در کشورهای یمن، مصر، پاکستان و سومالی جان مردم را نجات داد و ..

مهدی حیدری، فیلمسازی متعهد است و اقدام خود در ساخت فیلم را به نوعی قدردانی از ایشان می داند و می گوید: من به عنوان یک شهروند ایرانی، در حیطه وظایف و فعالیت حرفه ای خودم، لازم دیدم که با ساخت این مستند به بضاعت خود از این مرد بزرگ عرصه ی علم پزشکی ایران و جهان، قدردانی نمایم.

حیدری شروع فیلمبرداری را از منزل دکتر برزگر و در آمل آغاز کرد و در ادامه به ارومیه و پاکستان خواهد رفت.

عباس قاسم نژاد به عنوان تصویر بردار، امید راعی، دستیار و عباس آقایی با عنوان هماهنگی تولید، در اثر این کارگردان و تهیه کننده جوان و با تجربه ی سینما همکاری می کنند.

مجری این طرح شرکت سینمایی آمارد فیلم می باشد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سید سحرا سجادی
    0

    سلام...من ۲ سال دستیار دکتر برزگر بودم ..دکتر سید سحرا سجادی... این تلفن من است...۰۹۱۲۲۲۰۰۳۵۸ خاطرات عالی از ایشان دارم...

  • Mehdi hakimi
    0

    من چندین نوبت خدمت اقای دکتر رسیدم در پاکستان و از اینکه یک هم وطن در سطح بهداشت جهانی برای جان انسان ها اینگونه تلاش میکند باعث افتخار و مباهات من به عنوان یک ایرانی بود

  • داود جباری قره باغ
    0

    با سلام و تشکر فراوان از زحمات شما آقای حیدری عزیز بنده از کارشناسان انستیتو تحقیقات بهداشتی دانشگاه تهران بودم و در آنجا همیشه ذکر خیر آقای دکتر برزگر به عنوان پدر خانه بهداشت ایران و اینکه اولین خانه بهداشت را با کمک سازمان بهداشت جهانی در روستای چنقرالوی اورمیه برای اولین بار در ایران اجرا و سپس از آنجا به کل ایران تعمیم داده شد به یاد دارم و الان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خدمت می نمایم. اخیرا وزارتخانه تصمیم به ایجاد سایت گنجینه آموزش علوم پزشکی نموده است لذا لازم دیدم جهت تقدیر از زحمات آقای دکتر برزگر در زمینه پزشکی خلاصه ای زندگی نامه و خدمات گرانقدر ایشان را در این سایت قرار دهیم بهمین خاطر نیاز به این اطلاعات دارم ممنون میشوم که این اطلاعات را داشته باشم و در صورت امکان شماره تماس آقای پرفسور برزگر را داشته و با ایشان تماس داشته باشم. با تشکر فراوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها