بزرگداشت شهدای کردستان فرصتی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: بزرگداشت شهدای کردستان فرصتی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان است.

بزرگداشت شهدای کردستان فرصتی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از سنندج ، محمد سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با موضوع یادو‌اره 1870 شهید ترور استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به شهدا از ارزش والایی برخوردار است.

وی با اشاره به آیات قران در رابطه با ارزش قلم، گفت: خبرنگاران صاحب قلم هستند و به وسیله این قلم می‌توان از حق مظلوم دفاع کرد و فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: در دین اسلام تاکیدات بسیاری شده تا از مقام شهدا تکریم شود چراکه شهدا برای دفاع از عزت مردم هستی خویش را در طبق اخلاص گذاشته لذا همگی ما مدیون خون شهدا هستیم و باید این حق را ادا کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری میفرمایند که فضلیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و ملتی که یاد شهدا را نگه دارد تن به ذلت و ظلم نمی‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفر خود به استان زیباترین تعابیر را در مورد شهیدان کردستان فرمودند، افزود: شهیدان در مقام معامله با خدا جان خود را نثار نظام و مردم کردند و بزرگترین شهدا، شهدای ترور هستند که مظلومیتشان آفاق را در برگرفته است.

وی اظهار کرد: ما در آستانه یک حرکت فرهنگی یعنی بزرگداشت 1870 شهید در کردستان هستیم و معتقدیم اگر این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود، ماندگاری خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در این امر بسیار موثر بوده، گفت: علاوه بر نهادهای فرهنگی دولتی، مردم خود نقش بسیار موثری در این حرکت بزرگ داشتند و امیدواریم این موضوع به خوبی پیش رود.

وی با اشاره به روز برگزاری این همایش،گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه که در تقویم روز عاری از خشونت است را به عنوان سرآغاز این امر در نظر گرفته ایم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها