۳۳ هزار مسکن مهر شهری و روستایی استان کرمان بلاتکلیف است

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان گفت: ۳۳ هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی بلاتکیف در جنوب و مرکز استان کرمان وجود دارد که نیازمند تعامل تنگاتنگی با مسئولان استان در این زمینه هستیم.

۳۳ هزار مسکن مهر شهری و روستایی استان کرمان بلاتکلیف است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از کرمان ، حسین حاجی‌پور امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بانک مسکن یک بانک دولتی است اظهار داشت: بانک مسکن در استان کرمان در بخش مسکن و تسهیلات تنها بانکی است که کمک بزرگی در بخش اقتصاد داشته است.

وی با بیان اینکه به 98 هزار واحد مسکن مهر روستای و شهری را تسهیلات پرداخت شده است گفت: 33 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی بلاتکیف در جنوب و مرکز استان کرمان وجود دارد که نیازمند تعامل تنگاتنگی با مسئولان استان در این زمینه هستیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان تصریح کرد: بیشترین مطالبات روستایی کشور در استان کرمان وجود دارد که از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است تصریح کرد: هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات نیز توسط بانک مسکن در سال جاری پرداخت شده است.

حاجی‌پور با اشاره اینکه تاکنون 120 شغل مستقیم و بیش از 200 شغل غیرمستقیم در حوزه مسکن ایجاد شده است گفت: پرداخت حجم بالای تسهیلات در بخش‌های مختلف مسکن توسط بانک مسکن استان انجام می‌شود و این در حالی است که سهم ما از منابع موجود در استان نسبت به سایر بانک‌ها ناچیز است.

وی با بیان اینکه ریسک سپرده‌گزاری مردم در این بانک صفر است افزود: در سند راهبردی 1400،یک میلیون و200 واحد فرسوده شهری کرمان با پرداخت تسهیلات بازسازی می‌شوند.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مسکن حق مردم است گفت: بخشی از مردم خودشان می‌توانند مسکن خریداری کنند و بخشی از مردم هم از تسهیلات بانکی برای خانه‌دار شدن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش از مردم که منبع درآمدثابتی ندارند و برای برگشت تسهیلات با مشکل روبرو می‌شوند گفت: البته بخشی هم از مردم قصد برگشت تسهیلات را ندارن که دولت باید برای آنها فکر بکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه امیدواریم کسانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند برای بازپرداخت آن تلاش کنند گفت: امیدواریم در اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها روندی ایجاد شود که بانک توان پرداخت تسهیلات بیشتری را داشته باشد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها