بانوان معتاد قزوینی از ۵۰ درصد هزینه درمان معاف می‌شوند

معاون امور فرهنگی و پیش‌‌گیری بهزیستی استان قزوین گفت: بانوان معتاد قزوینی به شرط عدم تمکن مالی از ۵۰ درصد هزینه درمان معاف می‌شوند.

بانوان معتاد قزوینی از ۵۰ درصد هزینه درمان معاف می‌شوند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، زهرا غلامرضایی در قزوین اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت بانوان معتاد و کاهش آمار اعتیاد در بانوان یک مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی به مساحت 500 متر مربع با ظرفیتی بیش از 30 نفر در مرکز استان قزوین تاسیس شده تا دسترسی بانوان نیازمند به ارائه خدمات راحت‌تر صورت بپذیرد.

وی افزود: این مرکز با مشارکت بخش خصوصی و با حمایت سازمان بهزیستی تاسیس شده که جهت راه‌اندازی این مرکز 100 میلیون تومان تاکنون اعتبار هزینه شده است.

غلامرضایی بیان کرد: هزینه درمان در این مرکز برای دوره یک ماهه 635 هزار تومان تعیین شده است این مرکز فعالیت خود را از اول تیرماه آغاز کرده و از ابتدای راه‌اندازی تاکنون 90 نفر را تحت پوشش خود قرار داده است که بیماران پس از مراحل درمانی ترخیص و افراد متقاضی جایگزین آنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان مشخصی برای ترک و بهبود حال معتادان از نظر حقوقی وجود ندارد، تصریح کرد: حداقل دوره درمان برای بیماران معتاد 28 روز است که البته گاهی این دوره از یک ماه تا سه ماه با توجه به شرایط بیمار به طول می‌انجامد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: خدمات ارائه شده در این مرکز در قالب خدمات پزشکی، خدمات روان‌شناختی و خدمات آماده‌سازی شغلی است تا فرد بیمار پس از گذراندن این مراحل و با تجربه زندگی بدون مواد بتواند به صورت یک فرد سالم در جامعه و اجتماع وارد شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون 12 تا 13 درصد جمعیت معتاد کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که این آمار بسیار نگران کننده است با توجه به این که یک زن نقش اول در برپایی و انسجام کانون گرم یک خانواده در کشور ایران دارد.

این مسئول با اشاره به این که معتادان به دلایل مختلف به سوی این بلای خانمان‌سوز کشیده می‌شوند که از جمله آن مشکلات شخصی، روحی و روانی است بیان کرد: مهم‌ترین علت بازگشت معتادان بهبود یافته به مصرف مواد مخدر برطرف نشدن علت اولیه گرایش آنان به اعتیاد است.

وی تاکید کرد: برای به قطعیت رسیدن در امر ترک اعتیاد و برطرف کردن بازگشت دوباره فرد بهبود یافته به مواد مخدر لازم است تا مدت‌ها فرد بهبود یافته زیر نظر مراکز روان شناختی باشد که قابل ذکر است برای بهتر به نتیجه رسیدن در این امر مهم خانواده‌های این بیماران نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها