کلنگ طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام(ره) خمین به زمین زده شد

فرماندار خمین گفت: کلنگ آغاز طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خمین به زمین زده شد.

کلنگ طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام(ره) خمین به زمین زده شد

به‌گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از خمین ، سیدمهدی ساداتی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه اورژانس امام خمینی(ره) اظهار داشت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت در دولت یازدهم کشور را از بحران درمانی عبور داد و اقدامات انجام شده در این حوزه ستودنی است.

وی افزود: خدمات ارائه شده در حوزه سلامت در دوران دولت دوازدهم با خدمات ارائه شده در مدت دو دهه گذشته برابری می‌کند.

فرماندار خمین تصریح کرد: برخورداری این شهرستان از دانشکده علوم پزشکی بهترین فرصت برای ارتقای تخصصی و کیفی شاخص‌های سلامت و بهداشت و درمان، توسعه اجتماعی، اقتصادی و علمی در زادگاه امام راحل است.

ساداتی بیان کرد: افزایش همکاری‌ و تعامل بین مسئولان و مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان و تلاش به‌منظور ارتقای سیستم درمانی شهرستان و جلب رضایت‌مندی شهروندان باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان گفت: توسعه اورژانس یکی از نیاز‌های اساسی بیمارستان و از مطالبات به‌حق مردم خمین بود و تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان جدید اورژانس قطعا رضایتمندی مردم را در پی‌دارد.

فرماندر خمین با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه و بروز خسارات فراوان به اماکن و تاسیسات در این استان عنوان کرد: با توجه به قدمت ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) خمین مقاوم‌سازی ساختمان قدیمی بیمارستان، ساختمان جدید اورژانس و بیمارستان 130 تختخوابی در حال احداث خمین باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

ساداتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خمین در کانون ارتباطی چند استان قرار گرفته و بیماران زیادی از شهرستان و حتی استان‌های اطراف به منظور درمان به این شهرستان مراجعه می‌کنند می‌طلبد که مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور و استان توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان معمول کند.

نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش اورژانس

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین هم با اشاره به آغاز طرح توسعه ساختمان اورژانس بیمارستان خمین گفت: در طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مساحت ساختمان اورژانس از 400 متر مربع به 900 متر مربع و تعداد تخت بستری هم از 9 تخت به 20 تخت بستری افزایش پیدا می‌کند.

جواد جواهری افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی بخش قبلی و توسعه بخش جدید اورژانس مبلغ یک میلیارد و 50 میلیون تومان اعتبار نیاز است که از طریق معاون درمان وزیر بهداشت و درمان تامین می‌شود و در فاز نخست هم مبلغ 300 میلیون تومان به منظور اجرای این طرح تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) حداکثر تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از بهره‌برداری پزشک متخصص طب اورژانس هم به صورت تمام وقت در اورژانس مستقر می‌‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها