آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با ساخت تقاطع غیرهم‌سطح جاده ضیا‌آباد-آبترش آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود و میزان تصادفات رانندگی در این آزادراه به شدت کاهش خواهد یافت.

آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود

علی فرخزاد با بیان اینکه ساخت تقاطع غیر هم‌سطح محور ضیاآباد-آبترش یکی از مطالبات جدی مردم استان‌های قزوین، زنجان و همدان است اظهار داشت: در سفر 2 روز اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که ساخت تقاطع غیر هم‌سطح این محور که بار ترافیکی و میزان تصادفات در آزادراه قزوین-زنجان را به شدت کاهش خواهد داد تا دهه مبارک فجر امسال به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: تردد خودروهایی که از قزوین به سمت زنجان و یا از زنجان به سمت همدان می‌روند، باعث شده بود که در تقاطع بین آزادراه قزوین-زنجان با محور ضیاآباد-آبترش یک گره ترافیکی ایجاد شده و به این دلیل که رمپ‌ها و لوپ‌های مسیر تعریف نشده بود، جزو نقاط حادثه‌خیز استان بود که تصادفات منجر به فوت هم زیاد داشت.

فرخزاد ادامه داد: اما با ساخت تقاطع غیر هم‌سطح جاده ضیا‌آباد-آبترش آزادراه قزوین-زنجان ایمن می‌شود و میزان تصادفات رانندگی در این آزادراه به شدت کاهش خواهد یافت.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه ساخت این تقاطع غیر هم‌سطح بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ساخت این تقاطع از سال گذشته آغاز شد و بر اساس طرحی که مشاور طراحی کرده، 2 میدان در 2 سمت آزادراه پیش‌بینی شده است. همچنین برای ساخت این تقاطع 6 کیلومتر از مسیر آبترش-ضیاآباد تعریض شده و 12 کیلومتر آن با سیمان تثبیت شده است.

فرخزاد افزود: ساخت این تقاطع غیر هم‌سطح تا بهمن‌ماه امسال به پایان خواهد رسید و اگر سرمای هوا اجازه دهد بخشی از این تقاطع را در سال جاری آسفالت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها