نمایشگاه قرآن ویژه فرهنگیان در بجنورد افتتاح می‌شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن در مدارس استان گفت: نمایشگاه قرآنی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در بجنورد افتتاح می‌شود.

نمایشگاه قرآن ویژه فرهنگیان در بجنورد افتتاح می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از بجنورد ٬ علی شورزاده صبح امروز در آئین افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان خراسان‌شمالی گفت: 35 دانش‌آموز استان خراسان شمالی در مسابقات قرآنی کشوری مقام آورده‌اند و بانک اطلاعاتی نخبگان قرآنی فرهنگی استان در حال تدوین است.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای قرآنی٬ برگزاری مسابقات قران کریم در 10 رشته٬ برگزاری دوره‌های تفسیر در ماه رمضان و مناسبت‌ها برای همکاران فرهنگی٬
از جمله برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در ایام مختلف سال تحصیلی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در هفته جاری که به نام هفته قرآن نام گرفته است٬ نمایشگاه قرآنی و جشن بزرگ عبادت در شهرستان بجنورد و سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

شورزاده افزود:در آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی از دوره‌های ابتدایی و بعدازآن تلاش می‌شود که نخبه‌های قرآنی پرورش یابند و به جامعه معرفی شوند. در سال 95 تعداد 127 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نهضت عمومی برای فعالیت‌های دینی در استان شروع‌شده است و امیدواریم این نهضت همچنان ادامه داشته باشد زیرا جامعه اسلامی تشنه معارف اسلامی است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح تلاوت در استان گفت: امسال طرح الگوی تلاوت را داشتیم و هم‌اکنون محافل انس با قرآن با محوریت دارالقرآن‌ها برگزار می‌شود.

توجه به قرآن و نهج‌البلاغه از اولویت‌های آموزش و پرورش است

همچنین براتعلی حاتمی در این مراسم گفت: قرآن که برای استفاده همگان است و با نشانه‌های خود بر عدم کشتار مسلمانان و قتل‌عام عمومی و هتک حرمت آیه‌های قرآنی تأکید کرده است.

وی افزود:هیچ یک از معاندان و ملحدان از ابتدای تاریخ نزول قرآن نتوانستند یک آیه مانند آیه‌های قرآن را خلق و اعجاز کنند و بی‌شک قرآن کریم اعجاز نمونه پیامبر گرامی اسلام است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نهج‌البلاغه٬ خطاب به دانش‌آموزان٬ تصریح کرد: در کنار قرآن کریم٬ نهج‌البلاغه کتابی ماندگار و جاودان است که باید بیشتر به آن توجه کرد و مورداستفاده باشد.

حاتمی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های قرآنی در تمام سطوح برای معلمان و دانش‌آموزان٬ اعزام نخبگان قرآنی به مسابقات کشوری٬ مقام‌آوری 35 نخبه قرانی در مسابقات قرآنی کشور٬ برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن و مخافل انس با قرآن در مدارس استان٬ از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش در سطح استان خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اثرگذاری مفاهیم قرآنی به‌صورت جهانی گفت: شاعران و بزرگانی چون سعدی و فردوسی که سخنانشان در سر در سازمان ملل می‌درخشد، علت آن بهره‌گیری و انس با قرآن کریم است.

حاتمی ضمن گرامیداشت هفته قرآن گفت: دانش‌آموزان با تمسک به قران و معارف اسلامی می توانند به موفقیت‌های علمی و اجتماعی رسیده و بدانند که همه این‌ها از الطاف قرآن کریم است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها