تولید سالانه ۸ میلیارد متر مکعب آب برای مشترکان خانگی سراسر کشور

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در راستای تامین آب مورد نیاز مشترکان آب شهری و روستایی کشور سالانه ۸ میلیارد مترمکعب آب تولید می‌شود که ۲ میلیارد مترمکعب آن مربوط به بخش روستایی است.

تولید سالانه ۸ میلیارد متر مکعب آب برای مشترکان خانگی سراسر کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از بوشهر، علی سیدزاده صبح امروز در نشست با مسئولان آبفار استان بوشهر با تاکید توسعه فرهنگ مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات تامین آب، بهترین راهکار ترویج فرهنگ مدیریت مصرف است که این مهم در دستور کار شرکت آبفار قرار دارد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ویژه ماشین‌های لباسشویی، سرودوش حمام و شیرآلات اهرمی بیان کرد: با هدف کاهش مصرف و مدیریت آب نصب برچسب مصرف بهینه برای ماشین‌های لباسشویی، شیرآلات اهرمی و سردوش حمام تدوین شده است.

وی از تدوین استاندارد برای سایر تجهیزات و بویژه کولرهای آبی خبرداد و گفت:در این ارتباط مقرر شده تجهیزات وارداتی آب‌بر و آب‌پخش مطابق با استانداردهای مصرف آب مجوز مورد نیاز واردات آنها صادر شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تولید آب برای مشترکان شهری و روستایی کشور خاطر نشان کرد: در راستای تامین آب مورد نیاز مشترکان آب شهری و روستایی کشور سالانه 8 میلیارد مترمکعب آب تولید می‌شود که 2 میلیارد مترمکعب آن مربوط به بخش روستایی است.

سیدزاده سرانه مصرف آب در بخش خانگی را 155 لیتر در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد:مصرف بخش‌های تجاری، عمومی و فضای سبز 205 لیتر و بخش مشترکان خانگی 155 لیتر در شبانه روز است.

وی به طرح ساماندهی و هوشمندسازی مجتمع آبرسانی شهید عالی زنده بودی شهرستان تنگستان پرداخت و بیان کرد: این طرح در حوزه مدیریت مصرف نقش بسزایی ایفا کرده که با توجه به کارکرد مطلوب از قابلیت الگوی برداری مناسب برای سایر نقاط شهری و روستایی برخوردار است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر طراحی ساماندهی و هوشمندسازی منابع تامین آب و مبادی ورودی گفت: طراحی این سیستم در ابعادی بزرگتر برای شهری مانند بوشهر که آب در همه فصول جیره بندی است می‌تواند به مدیریت مطلوب آب مشترکان کمک شایانی کند.

سیدزاده تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی در کشور برای تامین آب آشامیدنی در روستاها و شهرها مدیریت و کنترل مصرف امری مهم و ضروری است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها