دولت برای کاهش هزینه‌های خود در بودجه 97 برنامه‌ای ندارد/ دست بودجه 97 در جیب مردم است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای کاهش هزینه‌های خود در بودجه 97 برنامه‌ای ندارد، گفت: دست بودجه 97 در جیب مردم است.

دولت برای کاهش هزینه‌های خود در بودجه 97 برنامه‌ای ندارد/ دست بودجه 97 در جیب مردم است

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، امیر خجسته در همدان با اشاره به اینکه لایحه دولت برای کاهش هزینه‌های خود برنامه‌ای ندارد، اظهار کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله گازوئیل، بنزین، حذف یارانه نان، افزایش مالیات، افزایش قیمت آب و برق و همچنین افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور و چندین مورد دیگر باعث به وجود آمدن فشار مالی مضاعف بر مردم و خصوصا اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: گرانی حامل‌های انرژی به این مقدار موجب تعطیلی و ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی و بیکاری 800 هزار نفر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط اختصاص 17 یا 18 هزار میلیارد تومان از درآمد اضافی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای ایجاد اشتغال در صورتی که بتواند 800 هزار شغل ایجاد کند ـ که نمی‌کند ـ ما را به جای اول برمی‌گرداند و این یعنی در جا زدن کشور.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با افزایش پنج درصدی درآمدهای مالیاتی بودجه 97 افزود: آنچه دولت در بودجه سال 97 پیش‌بینی کرده 105 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی 23 هزار میلیارد تومان عوارض و 12 هزار تا 17 هزار میلیارد تومان درآمدهای گمرکی را شامل خواهد شد اما در شرایطی که قرار است، هزینه‌های مردم و تولیدکنندگان افزایش یابد و رکود تشدید شود.

خجسته افزود: سئوال من اینجاست در حالی که بودجه‌های عمرانی (تملک دارایی‌ها سرمایه‌ای) هم کاهش یافته، چگونه دولت می‌خواهد مالیات بیشتری جمع‌آوری کند؟

وی با بیان اینکه به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع در خصوص دارایی افراد طرح حذف یارانه افراد پر از ابهام است گفت: باید مشخص شود کاهش یارانه‌بگیرها در چه ساختاری قرار خواهد گرفت؟

وی با اشاره به اینکه باید به قرار گرفتن گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر توجه شود که در حال حاضر این گونه نیست، تأکید کرد: به نظر نمی‌آید بودجه پیشنهادی دولت کشور را از رکود خارج کند و در صورت عدم اصلاح باعث کندتر شدن رشد اقتصادی در سال آینده خواهد شد و وضعیت بیکاری را تشدید خواهد کرد

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها