وضعیت یزد کنترل نشود، شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود

معاون وزیر بهداشت گفت: افزایش آمار ابتلای کرونا در استان یزد ناشی از فرهنگ رفت و آمد و دورهمی‌های خانوادگی است که اگر این وضعیت کنترل نشود، شاهد افزایش مرگ و میر در استان یزد خواهیم بود.

وضعیت یزد کنترل نشود، شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود

«ایرج حریرچی» با بیان این که میزان بروز موارد جدید ابتلا به کرونا در ۱۰ روز اخیر در استان یزد به اوج خود رسیده، گفت: میزان موارد بستری در استان یزد تقریبا به خط عمودی رسیده که این مساله به شدت خطرناک است.

حریرچی با اعلام این خبر اظهار کرد: افزایش آمار ابتلای کرونا در استان یزد ناشی از فرهنگ رفت و آمد و دورهمی‌های خانوادگی است که اگر این وضعیت کنترل نشود شاهد افزایش مرگ و میر در استان یزد خواهیم بود.

وی افزود: استان یزد در اوج اول کرونا به خوبی کنترل کرد اما در مدت اخیر توسط شهروندان استفاده از ماسک توسط شهروندان بسیار کاهش پیدا کرده و به حدود۴۲درصد رسیده بود که این رقم قابل قبول نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که اکنون میزان استفاده ماسک توسط مردم در روز به ۶۰ درصد رسیده است، در پایان گفت: از مردم عزیز یزد درخواست داریم به طور حدی از ماسک استفاده کنند تا این میزان به میزان کف مطلوب یعنی ۸۰ درصد و میزان مطلوب یعنی ۹۵ درصد که با آن فاصله زیادی دارد، برسد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ظ
    0

    یکی از علت های مهم بحران کرونا در یزد رفت و آمدهای فامیلی است . شدت وابستگی فامیلی در یزد نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است. یزدی ها از نظر خانوادگی بشدت بهم وابسته هستند بطوریکه بصورت میانگین روزانه باید حداقل یکبار به دیدار پدر مادر و 2 روز یکبار خانه خواهر برادر و دورهمی هفتگی حتما در هر شرایطی باید انجام شود.

  • ظ
    0

    یکی از علت های مهم بحران کرونا در یزد رفت و آمدهای فامیلی است . شدت وابستگی فامیلی در یزد نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است. یزدی ها از نظر خانوادگی بشدت بهم وابسته هستند بطوریکه بصورت میانگین روزانه باید حداقل یکبار به دیدار پدر مادر و 2 روز یکبار خانه خواهر برادر و دورهمی هفتگی حتما در هر شرایطی باید انجام شود. کنار گذاشتن این عادت برایشان بسیار سخت و رنج آور است هرچند که همه ما ایرانی ها اینگونه هستیم اما در یزد بیشتر نمود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها