فیس بوک: می توانیم بد باشیم

فیس بوک روز گذشته در وبلاگ خود مطلبی منتشر و اذعان کرده که وقت گذرانی در این شبکه اجتماعی ممکن است برای افراد بد باشد.

فیس بوک: می توانیم بد باشیم

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، در این مطلب هشدار داده شده که کاربران فیس بوک نباید از این شبکه اجتماعی تنها برای مصرف اطلاعات استفاده کنند، بلکه باید از این طریق به دنبال تعامل با خانواده و دوستان خود نیز باشند.

منتقدان فیس بوک می گویند شعار این شبکه اجتماعی نزدیک تر کردن جهانیان به یکدیگر است، اما فیس بوک در عمل باعث جداشدن مردم جامعه از یکدیگر شده است. برخی مدیران سابق فیس بوک هم در مصاحبه هایی در ماه های اخیر بر این مساله تاکید کرده اند.

در این مطلب وبلاگی همچنین آمده است: تعامل با افرادی که به آنها اهمیت می دهید، می تواند به نفع شما باشد. در عین حال تماشای صرف دیگران از حاشیه ممکن است حالتان را بدتر کند. دیوید گینزبرگ مدیر واحد تحقیقات فیس بوک و نویسنده این مطلب همچنین به نتیجه تحقیقات دانشگاه میشیگان در مورد فیس بوک اشاره کرده که نشان می دهد دانشجویانی که از فیس بوک تنها برای مصرف اطلاعات استفاده کرده اند، در مقایسه با افرادی که از آن برای گپ زدن با دوستان و اعضای خانواده هم بهره گرفته اند شرایط روحی بدتری داشته اند.

علاوه بر این، شرایط روحی کاربرانی که از طریق به اشتراک گذاری مطلب، نظر دادن و غیره با دیگران در تعامل بوده اند نیز بهتر از افرادی بوده که تنها مطالب فیس بوک را مطالعه می کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها