اعلام وضعیت فوق‌بحران ‌شیوع‌ کرونا‌ در استان ایلام/همه در خطر "ابتلا"، "بستری" و"مرگ" قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۷۰ درصد فوت شدگان مبتلا به کرونا ویروس در ایلام، بیماری زمینه‌ای ندارند.

اعلام وضعیت فوق‌بحران ‌شیوع‌ کرونا‌ در استان ایلام/همه در خطر "ابتلا"، "بستری" و"مرگ" قرار دارند

جمیل صادقی فر با اعلام وضعیت فوق بحران در شیوع، ابتلا و مرگ و میر کرونا ویروس در استان ایلام اظهار داشت: 70 درصد فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس خبیثه فاقد بیماری پیش زمینه‌ای هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آثار و تبعات کرونا ویروس در مسائل ژنتیکی، گروهای خونی و سایر موارد ناشناخته است اما آنچه در وضیت موجود مشخص و ما بارها تذکر داده‌ایم این است که همه در خطر "ابتلا"، "بستری" و"مرگ" قرار دارند و این نیست که فکر کنیم افرادی که داری سن خاص،بالای 60 یا 70 سال یا دارای بیماری زمینه‌ای فقط بستری می‌شوند و یا فوت می‌شوند.

صادقی فر در ادامه افزود: در ابتدای شیوع کرونا 75 درصد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام به افراد دارای سابقه بیماری زمینه‌ای تعلق داشت اما در اواخر مرداد ماه 99 این آمار فوت ناشی از کرونا به 92 درصد از میان بیماران دارای زمینه رسید ولی در وضعیت حال 30 درصد فوت شدگان ناشی از کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آمار 70 درصدی فوت بیماران مبتلا به کرونا ویروس بدون بیماری زمینه‌ای، چرخش شیوه تخریبی کرونا ویروس است.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد پیشنهادی این است که اگر افراد به هر دلیلی مبتلا شدن در شروع علائم یعنی چند روز اولیه نباید بیخیال شوند و کاملاً رعایت کنند، استراحت کنند و تغذیه مناسب داشته باشند که توجه به روزهای اولیه ابتلا روزهای طلایی برای نجات جان مبتلایان خواهد بود و نباید از آن غفلت کرد.

صادقی فر، با اعلام نگرانی از روند روبه رشد آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در سنین مختلف و بدون بیماری پس زمینه‌ای در استان ایلام گفت: با ادامه این روند در دوماه آینده شاهد افزایش مرگ و میرها در میان کودکان نیز خواهیم بود.

وی با انتقاد از بی توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان ایلام گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در بررسی‌های میدانی کمتر از 50 درصد است که این آمار نگران کننده و در شعله ور کردن آتش کرونا ویروس و قدرت تخریب آن موثر است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها