هوای کلانشهر اراک در وضعیت "ناسالم" قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

هوای کلانشهر اراک در وضعیت "ناسالم" قرار گرفت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، سعید محمودی در اراک، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اراک اظهار داشت: غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوای کلانشهر اراک صبح امروز فراتر از حد مجاز رفته و هوای این شهر را در وضعیت ناسالم قرار داد.

وی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوای صبح امروز اراک 36 میکروگرم بر متر مکعب بوده که فراتر از حد مجاز بوده است و نشان از ناسالم بودن هوا برای گروه‌های سنی حساس دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوا در شرایط استاندارد 35 میکروگرم بر مترمکعب است که بر این اساس غلظت این ذرات صبح امروز فراتر از حد استاندارد رفته و وضعیت برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

محمودی بیان کرد: بنابراین به تمامی گروه‌های سنی حساس نظیر سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی توصیه می‌شود که در چنین هوایی از عبور و مرور در فضاهای شلوغ و پرتردد شهری بپرهیزند.

وی ادامه داد: کلانشهر اراک سال گذشته نیز 105 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رساند که 100 روز آن ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و پنج روز هم ناسالم برای تمامی گروه‌های جمعیتی اعلام شد

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها