آیت‌الله علم‌الهدی: نمی‌شود به‌خاطر کرونا همه جا تعطیل شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از مردم بخاطر تعطیلهای‌ پی‌درپی و اعمال محدودیتها دچار وضع اقتصادی بسیار بدی شده‌اند لذا نمی‌شود بخاطر کرونا همه جا را تعطیل کرد بلکه باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی: نمی‌شود به‌خاطر کرونا همه جا تعطیل شود

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی گزارش داد: متاسفانه شرایط اقتصادی همه استانهای کشور بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: تصمیمات در خصوص اعمال محدودیتهای مرتبط با کرونا می‌بایست بر اساس شرایط هر استان باشد. نمی‌شود به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند امر و نهی کنیم و از طرفی هزینه‌های غربالگری را هم خودشان متقبل شوند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر محدودیتها اعمال می‌شوند لااقل هزینه‌های غربالگری زیر پوشش بیمه قرار گیرد. مسوولان بیمه سلامت پیگیر باشید تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم سلامت مردم به مخاطره نیافتد و هم وضع اقتصادی آنها بیش از این دچار مشکل نشود.

وی افزود: افزود: می‌توان در مورد غربالگری قویتر عمل کرد زیرا این روزها ابتلاء به ویروس کرونا بیشتر شده که مستلزم همکاری تمام دستگاهها برای مهار آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وضعیت استیصال بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا برای جامعه پیش آمده است. اگر بخواهیم نسبت به گذشته بررسی کنیم با اینکه ویروس گسترش بیشتری پیدا کرده اما نسبت به روش درمان آن آگاهتر شده‌ایم.

وی گفت: بیمه سلامت نقش بسیار مهمی در جامعه دارد و خواهد داشت زیرا اگر همه مردم دارای بیمه سلامت باشند دیگر نگران هزینه‌ها نیستند و فقط به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا از بیماری خودشان مطلع و درمان شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در چارچوب فعالیت قرارگاه مواسات که بنا بر دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته، پیشنهاد دادیم غربالگری در حاشیه شهر انجام شود تا مردم مناطق محروم و دچار فقر امکانات بهداشتی زیر پوشش رفته و جلوی گسترش ویروس کرونا گرفته شود.

وی ادامه داد: از مسوولان بیمه سلامت هم می‌خواهم توجه ویژه‌ای به کادر درمان داشته باشند و برای راحتی کار این عزیزان غربالگری گسترده‌ای انجام دهید.

علاوه بر محدویتهایی همچون تعطیلی آرامستانها، توقف فعالیت برخی اصناف، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، مدارس هشت شهرستان تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد، کاشمر، نیشابور، درگز، خلیل‌آباد و چناران از ابتدای هفته جاری تاکنون در این استان تعطیل شدند.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز هشتم آبان ماه اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و تایید ستاد استانی، تعطیلی مدارس شهرستانهای تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز و چناران با هدف کاهش و مهار شیوع و انتقال ویروس کرونا برای هفته آتی تمدید شد.

قاسمعلی خدابنده افزود: بر این اساس حضور فیزیکی دانش‌آموزان شهرستانهای تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز ور چناران در مدارس تا روز ۱۵ آبان ماه جاری تمدید و آموزش این دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و سایر شیوه‌های مجازی از راه‌دور ارائه می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • رامین
    0

    ازایالت خودگردان مشهد چخبر؟ آقای علم الهدی ؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من به عنوان یک مشهدی میگم به توچه رامین

    • ما املت کتلتیم (سعید )
      0

      من هم با ناشناس موافق هستم

    • یه ایرانی
      0

      تو که میای به این (رامین) میگی بتوچه!!! چطور خودت به ایران و مشکلاتش که میرسه همش اینجا ولویی و اظهار فضل میکنی؟؟؟ البته اظهار فضل نه فضولی!!! از این به بعد هم بقیه ایرانیها به تو میگن بتوچه!!!!

  • پدرام
    0

    بد نیست حاکم ولایت خراسان برای افرادی که نیاز مالی دارند با کارت اعتباری خود ،کمی از پس انداز ملیاردی دلاری خود در در سویس هزینه کند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاش ولایت خراسان هم خودمختارشودبه ریاست آقای علم الهدی

    • A
      0

      حساب پس انداز میلیارد دلاری؟؟؟تو با چشم خودت دیدی یه همچین چیزی ؟ با چه مدرکی به یه نفر دیگه اتهام میزنی؟؟

  • هوشی
    0

    حاجی پول تمام شده یا احترامت کم شده .

  • محمد
    0

    درست است همه جا را نمی شود تعطیل کرد ولی حالا که روزی 400 نفر فوت می کنند باید اقدامی مناسب انجام شود

  • محمد
    0

    این حاج آقا تقصیری ندارن، مقصر آنهایی هستند که هلک و تلک بلند میشن میرن دستبوس آقا، آخه بیمه سلامت چه ربطی داره به امام جمعه مشهد. ته دل هم که راضی نیستید پس می‌رسد چیکار؟

  • موسوی
    0

    حالا به ویروس کرونا میگم توی ای هوای سرد جهشش زیاد نباشه چون مردم به دستور شما پروتکل بهداشت رو قراره رعایت کنن،،،،، خدایا ما را به راه راست هدایت کن

  • علی
    0

    بحث پول نیست واقعا چون اونقدر جمع کرده که نگرانی تا هفت نسل بعد نداره . فقط خواهشی که دارم اینه خودشون تشریف ببرن اونجاهایی که نمیشه تعطیل کرد و مثل فرد عادی رفت و آمد داشته باشه همین

  • نیما
    0

    یزمان امام رضا شاه خراسان بود الان این اقا شده شاه خراسان.ولی این شاه کجا و اون کجا

  • علی
    0

    تو چه سمتی داری که داری اظهار نظر میکنی دلت بحال مردم میسوزه نه بخدا تابع رهبری هستی نه به والله رهبری فرمودند هرچه ستاد ملی کرونا گفت انجام میدهیم الان در مقابل فرمان رهبری چه چیزی داری بگی دوروز از فرمان رهبری و حمایتش و تذکرش به رعایت دستورالعمل ستاد کرونا نگذشته بود شما تو مشهد میتینک گرفتید بیعت با امام عصر عج چرا دروغ میگویید اگر رهبری را نایب امام عصر نیدنید چرا ساز خودتون میزنید والله امام عصر هم بود شما حرف خودتون رو میزدید بسه با جان مردم بازی میکنید بعد میخواهید دعاع کنید اگر دین ندارید ازاده باشید

  • حرف حق
    0

    ای بابا ازدست شما آخه نگه میگین نگفت میگه میگین به توچه!!!

  • ما املت کتلتیم (سعید )
    0

    کار خوبی کردی حاج آقا

  • شهروند۱
    0

    حاج آقا پس زحمت بکش خودت و خانوادت تشریف ببر بیرون برا خرید و سایر امورات زندگی . شما که بفکر مردم که هیچی بفکر کارکنان زحمتکش بیمارستانها هم نیستی

  • رضا
    0

    راست می گه بنده خدا یعنی حشدالشعبی نیان طرقبه ویلاهای علم الهدی؟ چه کاریه آخه کرونا کرونا ول کن بابا

  • یکی از مردم
    0

    تحریمهای آمریکا اثری بر اقتصاد کشور و مردم نداره و مهم نیست ولی تعطیلی مشهد مهمه!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای‌علم‌الهدی‌خداوکیلی‌خودت‌نگاه‌کن‌ببین‌ شما‌کجانشستی.‌روی‌‌چه‌مبلی‌؟مردم‌عادی کجاهازندگی‌‌میکنن.امام‌(ره)فرموددند‌شاه کاخ‌نشین‌بود‌وماکوخ‌نشینیم‌حالا‌بعدازچهل سال‌ازگذشت‌انقلاب‌مسئولین‌ماکجاوچطور زندگی‌میکنن‌.مردم‌‌کجا‌وچطورزندگی‌میکنن؟

  • علیرضا
    0

    حق میگه نمیشه نان روحانیون را آجر کرد .باید منبرها برقرار باشه .ممکنه حرفهاشون یادشون بره.

  • ازاد
    0

    این منفی بافی ها از تیرانا نظر می دهند ببخشید بیکار شدند چاره‌ای نیست

  • بسیجی
    0

    دشمنان اسلام را باید اعدام کرد.

    نظرات شما -
    • سالار
      0

      باشد چشم همین الان

  • محمد
    0

    قبل از انقلاب مجیز گوی کس دیگه ای بود و حالا که انقلاب شده از کس دیگه فرمان میگیره به هر حال زندگی خرج داره ولی اقای علم الهدی تا کی میخوای جیبتو پرکنی تملق وچاپلوسی بس نیست بزار به ما بدبخت بیچاره ها هم یه چیزی برسه اگر چاپلوسی نون داره بگو ما هم یادبگیریم تک خوری نکن

  • بهمن امامیان
    0

    کاش تو یکی حرف نمیزدی.مردم هرچی میکشن از دست تویه

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای علم الهدا چیز چه ربطی داره به شقیقمه؟ حالا شما به اسم جشن ولایت مردم ولایتمدار را در معرض خطر ابتلا و مرگ و میر قرار دادی خواستی مشکل معیشت مردم را حل کنی؟ مشکل معیشت مردم اینگونه حل نمی شود. دراینگونه اقدامات فقط مشکل اصولگرایان حل می شود. اینگونه رفتارها مشکل دولت و رزمندگان جبهه سلامت و ناامیدی مردم را بیشتر می کند. در نتیجه حضور حداکثری در انتخابات محقق نمی شود و اصولگرایان دو باره با حداقل آرا از صندوق بیرون می آیند. و شما هم خوشحال از اینکه با به خطر انداختن جان مردم مشکل اصولگرایان را حل کردید.

  • احمد
    0

    عامل اصلی بدبختی مردم انحصار طلبی و منافق صفتی شما هاست حاج آقا

  • فیروزه
    0

    رائفی پور خطاب به شاه ایالت خودمختار خراسان:آمده ام ای شاه پناهم بده...!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها