۱۴۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان کرمان برگزار شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری چهار برنامه ملی و بین‌المللی در استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۴۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان کرمان برگزار شده است.

۱۴۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان کرمان برگزار شده است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از کرمان ، محمدرضا علیزاده صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به انتصاب شایسته وی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم خدمات ارزنده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر با مشارک نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه افزود: جامعه فرهنگی هنری استان کرمان از ابتدی انقلاب تاکنون در زمینه‌های مختلفی مشارکت خوبی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های شاخص حوزه هنر در استان کرمان تصریح کرد: جلسات فرهنگ عمومی از سال72 در سطح کشور راه‌اندازی شد و استان کرمان جزو اولین استان‌ها بود و تاکنون 140 جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان و 16 شورا شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و هفت شورا شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای اینکه شورای فرهنگ عمومی موثر واقع شود شش کارگروه تخصصی در این شورا فعال است خاطرنشان کرد: خروجی این کارگروه‌ها در صحن شورا بررسی می‌شود.

علیزاده با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی و گسترش قرآنی در راستای اجرای منشور قرآنی کشور در استان‌ها از سال 92 در استان کرمان فعال شده است بیان کرد: خروجی آن یک اتحادیه منسجم قرآنی در سال‌جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه 634 کانون فرهنگی هنری فعال در استان کرمان وجود دارد افزود: اهم فعالیت‌ها کانون فرهنگی هنری در حوزه کتابخانه، گروه‌های سرود و کنگره‌های است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در رده اول 340 نشریه و مطبوعات و 80 پایگاه خبری فعالیت دارد افزود: هزار و 560 موسسه قرآنی در استان کرمان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه استان کرمان جزو استان‌های پیشگامان در حوزه چاپ و نشر در سطح کشور است گفت: مجوز چاپ کتاب در استان کرمان سالیانه به 360 کتاب می‌رسد.

علیزاده از برگزاری چهار برنامه ملی و بین‌المللی از جمله برگزاری کنگره پیامبر اعظم (ص) در سال جاری در استان کرمان خبر داد و افزود: جشنواره ملی شعر رضوی، جشنواره ملی موسیقی نواحی، جشنواره ملی هنرهای تجسمی، برگزاری آزمون سراسری قران کریم، برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در دهه فجر، جشنواره هفته قرآن و عترت در بهمن‌ماه از جمله فعالیت‌های شاخص استان در سال‌جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: برگزاری 200 تالار گفت‌وگوی اقتصاد مقاومتی در 200 روستای استان کرمان از دیگر فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان کرمان عنوان کرد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها