انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

همزمان با نزدیک شدن آمریکا به پایان انتخابات، برگ‌ جدیدی از پشت پرده حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید رو می‌شود، هرچند که خودش سرگرم برگزاری گردهمایی و رقیب هراسی است.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

۶ روز تا آخرین فرصت انتخابات سال ۱۳۹۹ آمریکا باقی است و در حالی که ۲ رقیب اصلی ریاست جمهوری هم همچنان به سخنرانی، تبلیغات و اظهارات علیه یکدیگر ادامه می‌دهند، جولان ویروس کرونا هم تشدید شده است.

شناسایی نزدیک به ۹ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ به همراه جان باختن نزدیک به ۲۳۰ هزار آمریکایی، بار دیگر زنگ خطر را در این کشور بیش از گذشته به صدا درآورد. اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با حمله به رسانه‌ها و رقیب دموکرات خود که ناکارآمدی او را در مدیریت این بیماری نشانه گرفته‌اند، دلیل آمار بالای ابتلا در آمریکا را تعداد زیاد آزمایش می‌داند اما واقعیت این است که این آمار و موج بیماران بستری در بیمارستان‌ها، گواه آن است که موج پاییزی کووید-۱۹ در حال ضربه زدن به پیکره این کشور است.

بازار سهام آمریکا هم متاثر از این همه‌گیری روز چهارشنبه با سیر نزولی شدیدی مواجه شد که تعطیلی فرانسه و آلمان هم بر شدت آن افزود.

با این حال، کرونا همچنان محل منازعه انتخاباتی است و جو بایدن نامزد حزب دموکرات و حامیان وی، این مساله را در صدر اظهارات خود قرار داده‌اند.

بایدن در واکنش به عملکرد ترامپ به ویژه در برگزاری گردهمایی‌ها که بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود، گفت من به دانشمندان باور دارم اما دونالد ترامپ اینگونه نیست، به همین سادگی.

وی افزود: این یک مساله سیاسی نیست بلکه یک وطن پرستی است، ماسک بزنید همین.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین روز چهارشنبه به همراه همسرش به یکی از محل‌های اخذ رای در ایالت خود رفت تا آرای خود را به صندوق بیندازند.

بایدن درباره برنامه خود هم اظهار کرد: به عنوان یک رئیس جمهوری، اوباکر (قانون خدمات درمانی به صرفه) را برای اطمینان بخشی به هریک از آمریکایی‌ها در داشتن دسترسی به مراقبت بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه بنا خواهم کرد.

وی تاکید کرد: ترامپ فکر می‌کند مراقبت بهداشتی یک امتیاز است اما من فکر می‌کنم این حق شما است.

نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه "تحت هدایت دونالد ترامپ، ما ضعیف‌تر و بیمارتر شده‌ایم"، از اعلام زودهنگام پیروزی بر کرونا توسط ترامپ انتقاد کرد.

بایدن گفت: حتی اگر من پیروز شوم، برای پایان دادن به این بیماری همه‌گیر به تلاش شدید نیاز دارد. من قول دروغ نمی‌دهم که می‌توانم با چرخاندن یک سوئیچ به این همه‌گیری پایان دهم. ما صادقانه با مردم آمریکا برخورد خواهیم کرد و هرگز ، هرگز ، هرگز رها نخواهیم کرد. به این ترتیب ما این ویروس را تعطیل خواهیم کرد تا بتوانیم خیلی سریعتر از سرعت فعلی که داریم، به زندگی خود برگردیم.

وی تاکید کرد: در همان لحظه‌ای که نرخ ابتلا در هر ایالت آمریکا رو به فزونی است، امتناع دولت ترامپ از شناخت واقعیتی که ما در آن زندگی می‌کنیم ، در زمانی که تقریبا هزار آمریکایی در هر روز می‌میرند، یک توهین به هر شخص مبتلا به کووید-۱۹ و هر خانواده‌ای است که یکی از عزیزان خود را از دست داده است.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

برنامه بوئینگ برای اخراج ۷۰۰۰ شاغل

در بحبوحه همه‌گیری کرونا و در حالی که ترامپ وعده بهبود شرایط را می‌دهد، هواپیمایی بوئینگ که پیش از این به خاطر بحران هواپیمای مکس ۷۳۷ با آن روبرو بود، اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی، هفت هزار نیروی شاغل خود را کاهش خواهد داد.

گسترش ویروس کرونا، مشکلات بی‌سابقه ای را برای صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کرده است. انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی در ماه ژوئن پیش بینی کرده بود که بیماری همه گیر درآمد این صنعت را تقریبا به نصف یعنی ۴۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش می‌دهد ، در حالی که در سال گذشته ۸۳۸ میلیارد دلار بود.

به گزارش واشنگتن پست، سال ۲۰۲۰ به عنوان بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی از نظر مالی بوده است به طوری که تقریبا روزانه ۲۳۰ میلیون دلار زیان به این صنعت وارد آمده است.

تلاش نافرجام ترامپ در ابطال آرای تاخیری

دیوان عالی آمریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو تمدید زمان دریافت و شمارش آرای پستی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت کارولینای شمالی را رد کرد.

تارنمای دِهیل روز چهارشنبه خبر داد، مقام‌های ایالت کارولینا در اقدامی که به تایید دادگاه نیز رسیده بود، مهلت دریافت و معتبر بودن آرای پستی را که تاریخ مُهر ارسال آن‌ها تا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) باشد، به مدت ۶ روز دیگر تمدید کرد.

با این تصمیم ایالت کارولینای شمالی، آرای پستی که تا روز دوازدهم نوامبر به ستاد انتخابات این ایالت برسند، در صورتی که تاریخ مهر ارسال آن‌ها سوم نوامبر باشد، معتبر محسوب شده و در شمارش آرا به حساب می‌آیند.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

چهره‌ بایدن در نظر ترامپ

دونالد ترامپ در ادامه فعالیت شدید انتخاباتی خود که بر اساس نظرسنجی‌های متعدد وضعیت متزلزلی دارد، روز چهارشنبه به آریزونا ایالت سرنوشت ساز دیگر رفت و در ۲ شهر آن به سخنرانی پرداخت.

اگرچه عبارات اندکی در متن این سخنرانی‌ها وجود داشت اما عبارات کلی آن تقریبا یکسان بود چه از نظر سیاست داخلی و چه از نظر آن چه او دستاورد سیاست خارجی می‌پندارد.

اما جملات و توصیفی که ترامپ برای بایدن در این سخنرانی‌ها به کار می‌برد هم جالب توجه است که هر کدام آن بخشی از جامعه را هدف گرفته است.

آنچه در زیر می‌آید مروری بر آخرین اظهارات ترامپ در آریزونا درباره نامزد دموکرات آمریکا است:

- رای دادن به جو بایدن، جو خواب آلود، رای به بزرگترین افزایش مالیات در تاریخ است.

- رای دادن به بایدن، رای دادن به مرزهای باز، خروج مشاغل از کشور، خرد کردن متمم دوم(قانون اساسی)، مصادره اسلحه و حذف خدمات بهداشتی خصوصی است. با ۱۸۰ میلیون نفر در مراقبت‌های بهداشتی خصوصی، خداحافظی می‌شود.

- بایدن و سوسیالیست‌های دموکرات واکسن(کرونا) را به تاخیر می‌اندازند، همه‌گیری را طولانی، مدارس شما و کشور ما را تعطیل می‌کنند.

- جو بایدن یک سیاستمدار فاسد است و آنها از گفت‌وگو در مورد آن خودداری می‌کنند.

- جو بایدن به مدت ۴۷ سال به مردم آمریکا خیانت کرد.

- جو بایدن همه چیزهایی را که آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار برای آن کار کرده‌اند، نابود می‌کند، مشاغل کوچک شما را با قفل و مقررات، بخش‌های پلیس شما را نابود و خانواده‌هایتان را با افزایش مالیات گسترده ویران می‌کند. او به سازمان‌های کاتولیک حمله خواهد کرد.

- تحت تعطیلی بی رحمانه و بی منطق بایدن، تعداد بی‌شماری از آمریکایی ها در اثر خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر، مراقبت های پزشکی به تعویق افتاده، اعتیاد به الکل، سوء استفاده و بسیاری موارد مختلف خواهند مُرد.

- اگر به بایدن رای دهید، بدان معناست که در مدرسه هیچ بچه‌ای، فارغ التحصیلی، عروسی و جشن‌های شکرگذاری، کریسمس و چهارم ژوئیه را در کنار هم ندارید؛ در غیر این صورت (رای به ترامپ) زندگی فوق‌العاده‌ای دارید.

- طرح بایدن شما و خانواده شما را خُرد خواهد کرد. برنامه من ویروس را در هم می‌شکند.

- بایدن کاندیدای اخراج شاغلان، تعطیلی و بدبختی است. من کاندیدای شغل، واکسن و رفاه هستم.

- ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفتند که امروز وضعیت بهتری نسبت به چهار سال پیش دارند که تحت دولت اوباما و بایدن بودند. پس افرادی که امروز تحت دولت ترامپ احساس می‌کنند وضعیت بهتری دارند، چرا باید به شما رای دهند؟

- جو بایدن حزب خود را به سوسیالیست‌های خشمگین، مارکسیست‌ها و افراط‌گرایان چپ تسلیم کرده است.

- دموکرات ها می‌دانند که بایدن فقط ظرفی است برای تحقق سوسیالیست، و این همان چیزی است که آنها سعی می‌کنند انجام دهند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

- بایدن و حزب او کل سال را به تحریک خشونت و نفرت علیه پلیس ما، پلیس بزرگ ما سپری کرده‌اند.

- شب گذشته ، شهر فیلادلفیا برای دومین شب متوالی مورد هجوم جمعیت خشن هواداران بایدن قرار گرفت. ما توانستیم جلوی آن را بگیریم. توانستیم در عرض ۱۲ دقیقه متوقف کنیم.

- بایدن و هریس در کنار غارتگران و خرابکاران ایستاده‌اند. من در کنار قهرمانان اجرای قانون ایستاده‌ام.

- جو بایدن یک سیاستمدار فاسد است.

- دیشب فهمیدیم جو از نزدیک با معاملات فساد تجاری خانواده بایدن با چین درگیر بوده است. در حالی که او هزاران شغل آمریکایی را به چین می‌فرستاد. اگر بایدن پیروز شود، چین پیروز می‌شود. وقتی ما برنده می‌شویم ، شما برنده می‌شوید، آریزونا و آمریکا برنده می‌شود.

- من پیامی برای آفریقایی-آمریکایی‌ها در سراسر کشورمان دارم. بایدن و کلینتون شما را شکست دادند.

- لایحه جنایی بایدن-کلینتون یک نسل را حبس کرد. به ناحق نسلی از جوانان سیاهپوست را حبس کرد. جو بایدن گفت: "آنها را حبس کن. آنها فوق‌العاده یغماگر هستند.

- جو بایدن مسئول از بین بردن جامعه سیاهپوست ما است.

- جو بایدن متعهد شده مرزها را باز کند. او حتی گفت: "شاید دیوار را تخریب کنیم". فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد. او مرزهای باز می‌خواهد. اگر مرز ندارید، کشور ندارید. طرح وی با اجرای "دستگیری و رهاسازی" در سراسر کشور، مرزهای ما را کاملا از بین می‌برد.

- من در ۴۷ ماه بیشتر از جو بایدن خواب آلود در ۴۷ سال کار کرده‌ام. رای به جمهوری‌خواهان رای به جوامع ایمن، مشاغل بزرگ و رویای آمریکایی است. می‌دانید که آبراهام لینکلن یک جمهوری‌خواه عالی بود. فقط آن را به یاد داشته باشید. من می توانم بیش از هر رئیس جمهوری، رئیس جمهوری باشم به غیر از احتمالا آبراهام لینکلن وقتی کلاه به سر می گذارد.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و افشاگری که آشکار شد

افشاگر

«مایلز تیلور» مقام پیشین وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه فاش کرد که او نویسنده ناشناس یک مقاله در روزنامه نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۸ و یک کتاب افشاگرانه در سال ۲۰۱۹ علیه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور بوده است که جنجال بسیاری به پا کرد.

تیلور که سال گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد، در یک پست در فضای مجازی نوشت که "شاهد ناتوانی ترامپ از انجام وظایفش" در طول دو سال و نیم خدمت دولتی خود بوده و دیگر کارکنان دولتی آمریکا نیز شاهد این امر بوده‌اند.

وی افزود که همه شاهد چنین وضعیتی بوده‌اند، اما از ترس "انتقام" توسط ترامپ در زبان گشودن و افشای واقعیت تردید داشتند.

این اظهارات با موجی از واکنش حامیان ترامپ در رد مقام بودن تیلور و تشکیک یادداشت نیویورک‌تایمز مواجه شد تا جایی که خود ترامپ هم وارد میدان شد و در یادداشت توئیتری اظهار کرد تیلور را نمی‌شناسد و بر همین اساس از مدیران نیویورک‌تایمز خواست نویسندگان این مطلب را برکنار کند.

هنوز ثانیه‌هایی از این توئیت ترامپ نگذشته بود که در اظهارنظرهای زیر این مطلب، تصاویر تیلور با ترامپ در کاخ سفید منتشر شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سعید
    0

    مردم ایران تورا دوست دارند ترامپ عزیز

  • احمد
    0

    سعید خفه طرفدار قاتل اگر مردم ایران منظور خودتی پس در آلبانی چه کار می کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها