رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

مدعیان دروغ بودن کرونا، درمانگر شده‌اند/ برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همان کسانی که می گفتند کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد، الان تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند.

مدعیان دروغ بودن کرونا، درمانگر شده‌اند/ برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند

کیانوش جهانپور گفت: در کشور جریان‌های انحرافی شروع شده که می‌خواهند طب سنتی را به نام طب روایی به صفت اسلامی متصف و مصادره کنند در حالی که طب سنتی، روایی نیست و پیامبر اکرم (ع) و ائمه اطهار به دنبال ایجاد و بسط یک مکتب طبی نبودند. دستورات بهداشتی در اسلام و سبک زندگی اسلامی وجود داشته است. یا جنبش ضد واکسن که در آمریکا جریان‌های انحرافی منصوب به فراماسونری و یهود، دنبال می‌کنند، در ایران اما متأسفانه برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: اولین واکسیناسیون‌ها و شاید حتی آبله، صدها سال قبل از آنکه در غرب انجام شود، در شرق و ایران انجام شد اما متأسفانه به عنوان یک فناوری توسعه پیدا نکرد و ترویج نشده است و کشورهای دیگر، آن را ارتقا دادند و طبیعتاً با عنوان واکسن به جهان ارائه شده است. خوشبختانه با اجرای واکسیناسیون کشوری دیگر در کشور شاهد بیماری‌های مختلف از جمله آبله و فلج اطفال نیستیم و تاریخ این موضوعات به خوبی گفته و روایت نشده است.

جهانپور یادآور شد: سال‌ها است سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ایران یکی از ۱۰ کشوری در دنیا است که ریشه‌های ژرف در طب سنتی دارد اما آنگونه که باید در دهه‌های اخیر به طب سنتی ایرانی نپرداخته ایم و یا اینکه به صورت انحرافی به آن پرداخته شده و رویکرد آکادمیک و ریشه‌ها و تاریخ طب سنتی مورد غفلت قرار گرفته است و این پیامدی جز تضعیف طب ایرانی نداشته و ندارد.

وی گفت: زمان شیوع کرونا در کشور، خیلی از مدعیان برخی شبه طب‌ها می‌گفتند که کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد اما الان همه آنها تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند و انواع و اقسام درمان‌های بی اثر و مجعول کرونا را ارائه و حتی مردم را سرکیسه می‌کنند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    اگرمردم حرفای دلسوزانه شماها ومدافعان سلامت راگوش داده بودنند کروناراشکست میدادنند نه حالا

  • احمد
    0

    سلام به روح پاک شهدای سلامت درود به زحمت کشان کادر درمانی کشور لعنت بر خرافه گراها و خرافه پرست ها

  • ل
    0

    ایکاش مثل وقتی که پویش کمک معیشتی و کمپین فلان و فلان را می افته و همه ملت باهم متحدانه ان را انجام میدند .کمپین قرنطینه یک هفته ای هم راه بیافته بلکه زنجیره انتقال ویروس قطع بشه و همه یک نفسی بکشند

  • پرشین
    0

    باسلام خوب برادر گرامی ده بی کدخدا همین میشه کشور بی صاحب وبی در پیکر همینه کسی از کسی حرف شنوی نداره

  • احمد
    0

    واقع هم همین هست. ما مردم برای هر چیزی کمپین گذاشتیم . الا کمپینی برای نجات جانمان . عجب ملتی هستیم ما. ایکاش به همدیگر رحم کنبم تا خدا هم به ما رحم کند

  • مسعود
    0

    چند نکته واکسن اگر ما بسازیم درست ولی اگر سازنده اش غرب باشه ،خیلی نمیشه به اونها اعتماد کرد خصوصا با جنایاتی که در آفریقا با آزمایشات دارویی که داشتند کدامیک از اهل بیت کتاب نوشته یا علمی را بوجود آوردند اهل بیت ،کلیات را میگفتند ،شاگردان تربیت میکردند وشاگردان با توجه به سخنان طلایی و کامل اهل بیت علوم مختلف را پی ریزی میکردند مثل جابربن حیان طب اسلامی هم برداشت قوانین طبی از سخنان اهل بیت هست در ثانی چرا مناظره نمیکنید با اطبای طب اسلامی در تلویزیون بجای یکجانبه صحبت کردن ،منظره کنید باکسانی که مدعی درمان کرونا هستند برید خودتون از کسانی که درمان شدند بپرسید جان مردم انقدر ارزش ندارد که بررسی کنید طرف از وزارت بهداشت ازش پرسیدن چرا داروی امام کاظم را بررسی نمیکنید جالبه میگه میترسیم اگر آزمایش دارو جواب نداد اسم اهل بیت خراب بشه مرد حسابی این چه حرفیه ،اصلا اسم دارو رو عوض کن تا اهانت نشه جان مردم ارزش اینو نداره که این کار رو کنید

  • علی
    0

    خوب شما به عنوان یک مقام مسئول باید تلاش میکردید که این طب را جذب کنید و به صورت اکادمیک درآورید شما و امثال شما فقط نفی میکنید در حالی که طب سنتی واقعا ظرفیتهای زیادی دارد از قدیم گفتن انکه درد دهد دوا دهد اگر بیماری از طبیعت برخواسته باشد حتما در دل طبیعت جوابش و درمانش هم هست و این باید بسط داده شود و شما باید ورود کنید تا این علوم به دست نااهلان نیافتد. ما هم قبول داریم بعضی ها دکان باز کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها