رئیس پلیس راهور ناجا:

ساندرو دیگر پلاک نمی‌شود/ تولید پراید و ۴۰۵ متوقف شد

رئیس پلیس راهور ناجا از توقف خط تولید پراید و ۴۰۵ و توقف شماره گذاری خودروی ساندرو به خاطر نداشتن استانداردهای لازم خبر داد.

ساندرو دیگر پلاک نمی‌شود/ تولید پراید و ۴۰۵ متوقف شد

سردار سیدکمال هادیانفر گفت: در بحث ایمنی خودرو‌ها بر اساس ۱۱ سال تحقیقی که انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که سه پلتفرم خودرو در تصادفات، فراوانی و نقش بیشتری دارند. بر همین اساس گزارشمان رابرای دولت، وزیر صمت و خودروسازان ارسال کرده‌ایم و آن‌ها هم همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سه پلتفرم مربوط به خودرو پراید بود که از رده خارج شد و آخرین شاسی موتور هم ثبت شد و بعد از آن، شرکت دیگر تولیدی ندارد و در حال ساخت خودرو‌های جایگزین است. همچنین همین شرایط برای تولید خودرو ۴۰۵ هم رخ داد.

ساندرو دیگر پلاک نمی‌شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد، در خصوص استانداردسازی همانطور که دولت در بحث ماده ۸ تاکید کرده بود باید تمامی خودرو‌ها یورو ۵ باشند که البته قرار بود این اتفاق در سال ۹۸ رخ دهد، اما وزیر وقت صنعت و خودروسازان یک تنفس یک ساله از دولت گرفتند و خودرو‌های سال ۹۸ با یورو ۴ تولید و پلاک شدند. در سال ۹۹ این فرصت تمام شده و تمامی خودرو‌هایی که پلاک می‌شوند باید یورو ۵ باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به خودرو ساندرو که تولید سال ۹۸ است، افزود: این خودرو که تولید سال ۹۸ است استاندارد یورو ۵ ندارد و همچنین تاییدیه سازمان محیط زیست را هم ندارد. در نتیجه پلیس موظف به پلاک کردن آن‌ها نیست. مگر اینکه در سال ۹۸ پلاک شده باشند و در حال تردد باشند.

سردار سیدکمال هادیانفر در ادامه اظهار کرد: بیشترین جان باختگان در تصادفات، عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران هستند که البته هر استانی آمار‌های مختلفی دارند. استفاده از خطوط، رعایت حق تقدم، توجه به عابر پیاده و همچنین عرض جاده می‌تواند این تصادفات را کاهش دهد.

کاهش ۱۶.۱ درصدی تصادفات

وی ادامه داد: ۲۵۱ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده و با تفاهم نامه‌ای که فرمانده ناجا با وزیر راه امضا کردند قرار است این نقاط ترمیم شوند که البته در سال گذشته نزدیک ۷۰ نقطه پر تصادف را ترمیم کردیم. این نقاط، نقاطی بودند که بیشترین تصادفات جاده‌ای در آن رخ می‌داد.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به تحلیل درصد جانباختگان در تصادفات فوتی گفت: ۵۱ درصد از جان باختگان در همان مرحله اول جان خود را از دست می‌دهند و ۴۹ درصد نیز براثر تروما در بیمارستان رخ می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ۴۹ درصد فوتی بعد از صحنه تصادف آمار بالایی است. این عدد نشان می‌دهد که مجروحان ما غالباً بر اثر خونریزی داخلی یا خونریزی مغزی و دیگر موارد این چنینی که بخش تروما مراکز درمانی در وهله اول نمی‌توانند تشخیص دهند فوت می‌کنند.

سردار سیدکمال هادیانفر خاطرنشان کرد، شاخص دولت کاهش ۳۱ درصدی تصادفات بوده است که البته این عدد هنوز محقق نشده است اما امسال بر اساس اعلام پزشکی قانونی ۱۶.۱ درصد در شش ماهه اول کاهش تصادفات داشته‌ایم.

منبع: العالم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مرتضی
    0

    خیلی مسخرست تیبا و کوییک که لگن هستن پلاک میشن ولی ماشین به این خوبی نه . خنده داره

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حتماً یه چیزی هست که میگن

  • ملول
    0

    مثلا پژو پارس چه تحفه ایی هست ؟تکنولوژی ده ۹۰میلادی ...یا سمند طراحی سال۹۵فولکس واگن هست که هرگز تولید نشد چون خیلی ایراد داشت//ساندرو هم چون قطعه ندارن شماره نمیکنن......داداشا خودتونید

  • داروغه
    0

    حق حساب باید بدن

  • مفردی
    0

    خنده داره ،مثلا میخوان بگن خیلی استانداردمون بالاست ، آخه مرد مومن دو ساله خودرو ساندرو به علت تحریم تولید نمیشه ،چی رو پلاک نمیکنی ؟از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میده ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها