"بی‌احتیاطی" عامل آتش‌سوزی در مراتع تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی فرد یا افرادی در بخشی از بستر تالاب هامون در منطه

"بی‌احتیاطی" عامل آتش‌سوزی در مراتع تالاب هامون

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، پورملایی اظهار داشت: این حریق با همت و تلاش مردم و حضور بخشداری، هلال احمر، ادارات محیط زیست زابل، منابع طبیعی هامون, نیروهای بسیج، شهرداری، آتش نشانی و سایر دستگاه‌ها حریق مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمان بروز حادثه یا بحران، همکاری و همراهی همه دستگاه‌های و ادارات ذیربط در منطقه در کنترل شرایط بحران و رفع مشکل با اقدام به موقع و کارشناسی کارساز است.

وی اضافه کرد: با کمال تاسف فرمانداری شهرستان هامون با وجود حضور تمام وقت رئیس و همکاران محیط زیست شهرستان زابل در محل آتش سوزی و اقدام فوری و همه جانبه و شروع مهار آتش با تمام توان و تجهیزات در اختیار، در مصاحبه با رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌های اقدام‌کننده را به صورتی دور از انتظار، ناکافی خوانده و زیر‌سئوال برده است.

پورملائی گفت: اقدامات تخریبی و زیر‌سئوال برنده برخی مسئولان در کنار اقدامات شبانه‌روزی محیط‌بانان و مجموعه همکاران استان در زمان وقوع بحران نه تنها کمکی به حل بحران نمی‌کند بلکه خود تبدیل به بحرانی بزرگتر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر دمای پایین هوا و وجود آب رها شده کشاورزی احتمال هیچگونه حادثه طبیعی را مرتب نمی‌دارد بلکه با تحقیقات محلی صورت گرفته تنها بی احتیاطی سهوی یا عمدی مردم محلی در برپایی آتش میان بوته های خشک شده انبوه که شرایط وزش باد موجب تشدید آن شده، عامل اصلی بروز این حادثه بوده است.

وی اظهار داشت: از فرمانداری شهرستان هامون به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان انتظار می‌رود مراتب تامین امنیت و مبارزه با اخلالگران و عاملان بروز این حوادث را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها