گران نپرید

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با ارایه دو شماره تلفن از مسافران خواست گرانفروشی بلیط ها را گزارش دهند.

گران نپرید

در پی افزایش سرسام آور قیمت بلیط هواپیما و ورود دادستانی تهران به این موضوع تعزیرات حکومتی اعلام کرد که این افزایش قیمتها کاملا غیرقانونی بوده و مردم می توانند شکایت های خود را در تعزیرات حکومتی مطرح کنند.

طی چند مدت اخیر زمزمه های مبنی بر افزایش قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی در ایران، به گوش می رسد، از یک سو، شرکت‌های هواپیمایی با توجه به افزایش قیمت ارز و الزام برای خالی گذاشتن 40 درصد از صندلی های خود، خواهان تغییر تعرفه ها هستند و از سوی دیگر وزارت راه، مخالفت خود را با افزایش قیمت ها اعلام کرده و مردم نیز به تعدیل بهای بلیط ها امید بسته اند. اما جالب اینجاست که شرکت های هواپیمایی بدون توجه به اظهارات مسئولان امر از جمله وزیر راه و شهرسازی اقدام به افزایش قیمت بلیط های هواپیما کرده به گونه ای که در برخی مسیرها این افرایش ها به 120 درصد هم می رسد.
طی چند روز اخیر با توجه به افزایش قیمتها و نارضایتی مردم دادستانی عمومی و انقلاب تهران به موضوع ورود کرد و تاکید کرد این مسئله به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم در حوزه حقوق عامه رسیدگی خواهد شد و در صورتی که تخلفی انجام شده باشد برخورد می شود.
بر این اساس خبرنیوز با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران پیرامون افزایش بلیط گفت و گویی انجام داده است.
احمد جعفری نسب با اشاره به اینکه این افزایش قیمتها کاملا غیرقانونی است، توضیح داد: بر اساس پیگیری های تعزیرات حکومتی افزایش بلیط های هواپیما کاملا غیرقانونی است و مردم می توانند این موضوع را پیگیری کنند.
وی در رابطه با نحوه پیگیری مردم نیز گفت: افرادی که طی چند مدت اخیر اقدام به خرید بلیط هواپیما با قیمت های آنچنانی کرده اند می توانند با شماره 135 تعزیرات حکومتی یا 124 صمت تماس گرفته و گران فروشی را گزارش دهند بر این اساس نیز تعزیرات حکومتی ورود کرده و علاوه بر برخورد با شرکت های هواپیمایی مختلف نسبت به استرداد وجه نیز اقدام می کند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تشکیل چند پرونده گرانفروشی بلیط هواپیما در تعزیرات حکومتی بیان کرد: طی این مدت 10 پرونده در تعزیرات حکومتی گشوده شده که علاوه بر برخورد با شرکت های خاطی مبلغ اضافی به شاکی استرداد شده است.
جعفری نسب با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت بلیط گرانفروشی است، تاکید کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با شرکت هواپیمایی یا آژانسی که اقدام به گرانفروشی کند تعارف ندارد همانگونه که طی این چند مدت با متخلفان برخورد کرده است.
وی با اشاره به اینکه مردم در صورت شکایت می توانند شخصا به تعزیرات حکومتی استانها مراجعه کنند، گفت: این افزایش قیمتها خلاف آیین نامه سازمان هواپیمایی کشور است البته برای اینکه تعزیرات بتواند مستقیما به این موضوع ورود کند باید وزارت صمت یا سازمان هواپیمایی کشو اعلام شکایت کند در غیر این صورت تعزیرات فقط می تواند به شکایت های مردمی رسیدگی کند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرد: متاسفانه این افزایش ها بیش از 120 درصد است و تخلف به شمار می رود.

منبع: خبرنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چه عجب سروکله تعزیرات پیدا شد وقتی تمام کالاها بعد از گران شدن بنزین میگفتید هیچ کالائی گران نمیشو د چند روزی هم خودتان را تو بقالیها نشون دادین و جریمه کردین وبعد رفتین خوابیدین چرا نمی رین از مبداء جلوی گران فروشی را بگیرید میچسبید به مغازه ها ودکه دارها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها