بررسی حال و هوای انتخابات 2020 از منظر کاربران فضای مجازی آمریکایی

ترامپ یا بایدن؛ توییتر کدام یک را رئیس جمهور آمریکا می‌داند؟/ مروری بر بزرگترین ترفند ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

توییتر پر شده از تبلیغات انتخاباتی برای ریاست جمهوری آمریکا و دو طرف در حال تشویق مردم آمریکا به شرکت در انتخابات هستند، اما در این شبگه اجتماعی، ترامپ قرار است در اتاق بیضی شکل بماند یا جایش را به بایدن می‌دهد؟

ترامپ یا بایدن؛ توییتر کدام یک را رئیس جمهور آمریکا می‌داند؟/ مروری بر بزرگترین ترفند ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

به گزارش خبر فوری ، کمتر از یک هفته به آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا زمان باقی است و رای گیری پستی و زودتر از موعد نیز مدتی است که در ایالات مختلف شروع شده است. در این شرایط، فضای مجازی و به خصوص توییتر پر شده از تبلیغات انتخاباتی و دو طرف در حال تشویق مردم آمریکا به شرکت در انتخابات هستند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که دقیقا در خود آمریکا چه خبر است و انتخابات به چه سمت و سویی پیش می‌رود؟ توییترِ کاربران آمریکایی بهترین وسیله برای پاسخ به این پرسش است. در این گزارش سعی داریم مروری بر مهم‌ترین حوادث و جریانات انتخاباتی آمریکا از منظر توییت‌های این چند روز بپردازیم.

هشتگ‌های پرطرفدار

هم اکنون دو هشتگ توسط طرفداران بایدن و ترامپ در حال انتشار و ترند شدن است. تگ #Trumpislosing توسط مخالفان رئیس جمهور آمریکا بولد شده است. این تگ به خصوص بعد از مصاحبه تند ترامپ با برنامه 60 دقیقه و حرکت غافلگیرانه‌اش مبنی بر ترک برنامه به علت سوالات چالشی مجری بسیار به کار رفت.

در مقابل، طرفداران ترامپ روی تگ #BidenCrimeFamily تمرکز زیادی کرده اند. این تگ، بعد از اتهامات ترامپ به خانواده بایدن مبنی بر گرفتن پول و رشوه از سران کشورهای دیگر به خصوص چین ترند شد و همچنان نیز توسط طرفداران ترامپ به کار می‌رود.

حملات سیاسی دو نامزد

آنچه ترامپ بیش از هر چیز روی آن تمرکز کرده و به عنوان نقطه ضعف برنامه‌های بایدن مطرح می‌کند، نظام مالیاتی نسبتا سنگین او است. ترامپ معتقد است دولتش در طول 4 سال توانسته مالیات طبقه متوسط را کم کند و بایدن قصد دارد مجددا این مالیات را زیاد کند. ترامپ و برخی رسانه‌های طرفدارش همچنین تاکید بسیاری روی درآمد نفتی بالای او و دولتش در این 4 سال و همچنین افزایش اشتغال‌زایی آمریکایی‌ها دارند.

در مقابل، طرفداران بایدن، ضعف دولت در بیمه همگانی و به خصوص لغو طرح بیمه سلامت موسوم به Obama Care را هدف قرار داده‌اند و معتقدند ترامپ در طول 4 سال باعث فقر بیشتر طبقات فقیر شده است.

میتینگ‌های انتخاباتی؛ به آب و آتش زدن برای پرکردن سبد رای

باراک اوباما یکی از چهره‎‌هایی است که در این چند روز با قدرت تمام به میدان آمده تا از دوستش بایدن دفاع کند. سخنرانی اخیر او در دفاع از نامزد دموکرات‌ها بازتاب بسیاری داشت. همزمان گفتگوی او و بایدن با سیاه‌پوستان مشهور جهت گرفتن رای آنها که با ترامپ میانه خوبی ندارند، برنامه‌ای است که در این یک هفته با قدرت دنبال شده است.

در مقابل، ترامپ تاکید دارد که کمپین‌های طرفداری اوباما و بایدن ضعیف عمل کرده و آنها حتی نتوانسته‌اند در اجتماعات خود 200 نفر را جمع کنند. این در حالی است که ترامپ مدعی است در میتینگ‌های تبلیغاتی او ده‌ها هزار نفر انسان جمع می‌شوند. دموکرات‌ها تاکید دارند که ادعای ترامپ غلط است و علت کم جمعیت بودن میتینگ‌های بایدن و کامالا هریس شیوع کرونا و حفظ فاصله اجتماعی بوده است.

کرونا؛ بزرگترین نقطه ضعف ترامپ

بدون شک پاشنه آشیل ترامپ در این روزها شیوع فزاینده ویروس کروناست. دموکرات‌ها با قدرت تمام روی این مساله تمرکز کرده و مشکلات کرونایی ترامپ را به رخ او می‌کشند. در مقابل، ترامپ معتقد است اگر بایدن امروز رئیس جمهور بود وضع کرونایی آمریکا به مراتب از این بدتر بود و بیش از 2 میلیون آمریکایی کشته شده بودند.

ترفندهای سیاسی دو جناح در روزهای پایانی

فعالیت‌های سیاسی بایدن و هریس در این مدت روی چند موضوع متمرکز بوده است. اولین هدف دموکرات‌ها و تیم بایدن دور کردن برخی جمهوری خواهان منتقد از ترامپ بوده است. بسیاری از سناتورها و نمایندگان جمهوری‌خواه مخالف ترامپ هستند اما ترجیح می‌دهند عملا جلوی او نایستند. حالا دموکرات‌ها سعی در بزرگ کردن این اختلاف نظر دارند.

هدف دوم بایدن و تیمش جذب دموکرات‌های نسبتا چپ گرا و پرطرفدار به سمت خود است. برنی سندرز رقیب اصلی بایدن در انتخابات درون حزبی و الیزابت وارن (سناتور دموکرات) و دیگر رقیب او در انتخابات درون حزبی از جمله این افراد هستند.

در مقابل، ترامپ سعی دارد جمهوری‌خواهان را از خود راضی نگه دارد. او با حمایت تمام قد از قاضی بارت جمهوری خواه (نماینده جدید دیوان عالی) و تغییر ترکیب دیوان به نفع جمهوری خواهان، در تلاش است جمهوری خواهان را برای حمایت از او قانع کند.

تلاش برای تغییر نظر رای‌دهندگان

ترامپ مدعی است طرفداران او بسیار بیشتر از بایدن هستند. او سعی دارد طرفدارانش را که علاقه ای به شرکت در انتخابات ندارند تهییج کند تا پای صندوق‌های رای بیایند. پیش از این رسانه‌ها مدعی بودند ترامپ سبد رای خاکستری ندارد اما او با برجسته کردن عبارت "می‌توانم رای خود را تغییر دهم؟" سعی دارد چنان نشان دهد که گویی بسیاری از طرفداران رقیب به سمت او جذب شده اند.

در آن طرف، دموکرات‌ها روی آراء انتخابات پیش از موعد پنسیلوانیا و نتایج اقلیت‌های دینی و نژادی تاکید بسیاری دارند. طبق نظرسنجی‌های مختلف ترامپ در بین سیاهان، لاتین تبارها و مسلمانان طرفداران بسیار بیشتری دارد.

تقلب در انتخابات؛ تاکید هر دو طرف

نکته جالب اینجا است که هر دو طرف مدعی اند ممکن است در انتخابات تقلب شود. در حالیکه ترامپ انتخابات پستی و پیش از موعد را مشکوک و ناسالم می‌داند، دموکرات‌ها از طرفدارانشان می‌خواهند که ترجیحا رای خود را به صورت کاغذی پر کنند و از روش ایمیلی استفاده نکنند؛ چرا که ممکن است در این آراء تقلب‌های گسترده صورت بگیرد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ و بایدن هر دو مترسک هستند سیاست اصلی پشت پرده و مخفی اجرا میشود .

    نظرات شما -
    • کورش
      0

      دقیقا مثل ایران که رییس جمهورمترسکی بیش نیست.

    • شی
      0

      رئیس جمهور تو ایران کجا مترسکه. اتفاقا ریس جمهور ها تو ایران ادای مترسک هارو در میارن چون به نفعشونه. اگه هیچ کارن چرا برای رسیدن به قدرت به هر دری میزنن . یکم انصاف داشته باشین کور جاهل نباشید

  • hamed
    0

    احتمال زياد كار به تساوي برسه،در اخر ضربات پنالتي صاحبخانه كاخ سفيد رو مشخص كنه.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خخخخخخخ

  • پرتوی
    0

    ترامپ برنده انتخابات است. بایدن قامت یک رئیس جمهور را ندارد

    نظرات شما -
    • A
      0

      داداش تو آمریکایی هستی؟

    • سعید
      0

      اماده سکته باش.

    • پرتوی
      0

      عزیز وقتی می گویم بایدن قامت یک رئیس جمهور را ندارد از لحاظ کاراکتر شخصیتی که در رفتار و گفتار از خود نشان می دهد است . این صفحه باز است تو حرف خودت نسبت به نظر بزن چکاره ایی که دیگران را متهم می کنی. نقد خودت بنویس تمام

  • حسن
    0

    ترامپ در آمریکا منفور هست به خاطر جنایت که کرده و حمایت از تروریست کرده منفور هست و در انتخابات گذشته وانمود میگرد به جنگ با داعش میره و جلوی جنایتهای عربستان میگیره و اگر لازم باشه حکومت سعودی رو سرنگون میکنه ولی برعکس شد ترور سردار سلیمانی انجام داد و به کمک داعش رفت و از عربستان حمایت کرد و این دلیل منفور بودن ترامپ هست و کرونا به ضرر ترامپ نیست و تازه به کمکش اومده که از این راه اعلام مظلوم واقع شدن و توجیه کسر محبوبیتش میکنه و افکار عمومی رو سرگرم کرونا میکنه و اگه بتونه با کرونا مقابله کنه برای خودش ایچاد محبوبیت کنه

  • فرهاد
    0

    100‰ ترامپ رئیس جمهور آمریکاست

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    اگر جوبایدن رای بیاره و دلار یهویی کاهش پیدا کنه یعنی اینکه فشار امریکا موثر بوده وایران بعنوان محور مقاومت تضعیف میشه

  • سعید
    0

    بایدن 200درصد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو دیگه چقد بدبختی ک هرجا دیدم ک خدا خدا میکنی بایدن ریس جمهور بشه بیچاره برو قران ب سر بگیر ک راه نجاتت و فقط بایدن میدونی خخخخخخ

    • سعید
      0

      من هم کاملاموافقم زیراسیاستگذاریهای استراتژیک مجلس سناولابی تبلیغاتی ایپک به این نتیجه رسیده است که دیگردونالدترامپ به دردریاست کاخ سفیدنمیخوردوبنابراین جوبایدن رئیس بعدی یانکی هاخواهدبود.

  • koroosh
    0

    نظر من ترامپ .چون عملگرا وکمتراز بایدن سیاس می باشد.

  • سعید
    0

    باپیشی گرفتن بایدن درایالتهای فلوریدامیشیگان پنسیلوانیاوکارولیناقطعاجوبایدن رئیس بعدی کاخ سفیدخواهدبوداین درحالیست که حتی اگرترامپ درایالت اوهایونیز برنده شودبازازلحاظ تعداد آرای الکترال بازنده خواهدبودزیراحدود100الکترال کمترازجوبایدن خواهدداشت.

  • رضا.
    0

    اگر داستان کرونا نبود ترامپ صد در صد رئیس جمهور بعدی بود ولی دموکرات‌ها از ضعف دولت در مدیریت بیماری در آمریکا استفاده کردند و به همراه مدیای جهانی ترامپ را تخ یب کردند ولی با همه این تفاسیر باز هنوز ترامپ طرفداران متعصبی دارد که معتقدند او اقتصاد آمریکا را روی ریل اصلی قرار داده و حالا پیش بینی انتخابات بسیار سخت است ولی نظر شخصی خودم اینه که این ترامپ و تشکیلات او شبیه شکست خورده ها نیستند و پیروز انتخابات هستند.

  • امیر
    0

    بایدن هم رای بیاره اوضاع ما بهتر نمیشه

  • کاظم
    0

    بایدن هم حتما ژن ایرانی داره که آقازاده اش فاسده مثل بیشتر آقازاده های داخلی

  • قاسم
    0

    سگ زرد برادر شغاله !

  • حمید
    0

    از الان مشخصه ، ترامپ رئیس جمهور امریکاست،بی جهت بایدن خواب آلود و بی مصرف را بزرگ نکنید، ترامپ یک رئیس جمهور عمل گرا هست، اگر ایران هم اینجور رئیس جمهور مقتدری داشت خیلی از مشکلات حل میشد، هر چند که در کشور خیلی از قوانین موجود اشکال داره و عملا حق انتخاب محدود هست و حتی قوای اجرایی و قانونگذاری محدودیت دارند

  • طاهری
    0

    سلام ترامپ یا بایدن برام فرقی ندارد آرزو دارم ایرانم ملتم به قله بلند تولید برسد آرزو میکنم تمام ایرانیان فقط وفقط به فکر رشد تولید چون خوبی وخوشی افتخار در تولیدات اقتصادی اگر فکرشان خوب شد عملی خواهد شد آن وقت دیگر ملت ها صحبت از ایران است خدایا من و ملت عزیزم را به را خیر خوبی فکر اعلائ راهنمایی بفرمائید

  • م پ
    0

    هر خری میخواد رای بیاره ‌بیاره.

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش درایران هم ازطریق پست رأی اخذ می شد تامردم ازسلامتی حداقلی بهره مندمی شدن نه باویروس کرونادرانتخابامجلس یازدهم

  • یکی از مردم
    0

    به نظر من هیچکدوم 270 رای الکترال رو کسب نمیکنن و کار به مجلس نمایندگان میکشه و چون تعداد دموکراتها بیشتر هست بایدن میشه رئیس جمهور و ترامپ معاونش!

  • مهدی اینالو
    0

    تنها آرزوی ما انتقام خون سردار سلیمانی از ترامپ خر هستش

  • دختر لر دختر لر
    0

    سلام دوستان . ترامپ و بایدن هیچ کدومش به درد ایران نمی خوره دوتاش یه سیاست پیگیری میکنند به زبان لری ما سگ برار توره هست یعنی (سگ برادر سگ گرگ هست سگ گرگ همان شغال هست که شبها زوزو میکشند

  • حسین جعفری
    0

    ترامپ با رای بالا پیروز میدان است

  • فرهاد
    0

    سلام. ترامپ بشع خیلی بهتره. چون. همه بدبختیای میاد از انو شروع میشع در ضمن. اینم ی گویی مثل اونه. ما مردم ایران گرفتار شدیم والا. زندگیم به باد داره میره. امامزمان خودش کمک مردم کنه. از دولت که هیچی بلند نمیشع. برا ما کاری بکنه سپاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها