ورودی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از خروجی بیشتر است

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر گفت: متأسفانه شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند نسبت به خانواده‌هایی که با حمایت از چرخه حمایتی خارج می‌شوند گاهی بیشتر است.

ورودی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از خروجی بیشتر است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، ارسلان طهماسبی در اهر با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان اهر 3 هزار و 870 خانواده تحت حمایت دارد، اظهار کرد: سیاستی که کمیته امداد امام خمینی(ره) به خود گرفته خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش و کاهش آمار مددجویان از طریق ارائه تسهیلات است و سعی می‌شود تا خانواده‌ها را به مرحله توانمندسازی رسانده و نهایت از چرخه حمایت خارج شوند.

وی افزود: برای هیچ شهرستان و استانی افتخار نیست که تعداد آمار مددجویان و مردمانی که زیرخط فقر هستند بیشتر از حد باشد تا تحت پوشش کمیته امداد شوند ولی متأسفانه شرایط جامعه به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که شاید خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند نسبت به خانواده‌هایی که با حمایت از چرخه حمایتی خارج می‌شوند گاهاً بیشتر است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر ادامه داد: عدم وجود مراکز صنعتی و تولیدی، اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی از زمینه‌های ایجاد فقر در شهرستان و حضور خانواده‌ها در کمیته امداد جهت تحت پوشش قرار گرفتن است.

طهماسبی بابیان اینکه حدود 2 هزار و 250 خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر به سرپرستی بانوان اداره می‌شوند، گفت: 254 کودک یتیم، 846 دانش‌آموز و 108 دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند و یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی برای ممانعت از اینکه فرزندان مددجویان از تحصیل بازنمانند.

وی با ذکر اینکه از مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر 2 هزار و 970 نفر سالمند هستند، بیان کرد: حدود 4 هزار و 223 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر از حمایت از 180 کودک زیر شش سال دارای سوءتغذیه در این شهرستان خبر داد، گفت: درمان و بهداشت از جمله سیاست‌های کمیته امداد در پیشگیری از سوءتغذیه بوده و از طرفی هم به‌صورت ماهانه و سه‌ ماهه بسته‌های غذایی برای کودکان سوءتغذیه در شهرستان اهر تحویل می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها