علت آتش‌سوزیِ اخیرِ کالیفرنیا احتمالا کابل برق بوده است

یک شرکت برق‌رسانی در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که ممکن است تجهیزات آنها باعث شروعِ آتش‌سوزی‌ِ اخیر در این ایالت شده باشد.

علت آتش‌سوزیِ اخیرِ کالیفرنیا احتمالا کابل برق بوده است

آتش‌نشانان در کالیفرنیا به سختی مشغول مهار آتشی هستند که بادهای داغ کویری، آنها را تندتر می‌کنند. آتش‌سوزی‌های اخیر باعث شده ده‌ها هزار نفر از ساکنان «اورنج کانتی» مجبور به ترک خانه‌های خود شوند.

دو حریق در بخش‌های جنوبی ایالت کالیفرنیا همچنان در حال پیش‌روی هستند و دو آتش‌نشان به شدت بر اثر این آتش‌سوزی‌ها مجروح شده‌اند. حریق بزرگ‌تر «سیلورادو» نام دارد و حدود ۴۸ کیلومتر مربع را تا ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) در بر گرفته است.

این در حالیست که سخنگوی شرکت «ادیسون» در جنوب کالیفرنیا گفت: به نظر می‌رسد برخورد دو کابل با هم موجب آغاز این آتش‌سوزی‌ها شده است.

این شرکت برق در حال حاضر تحقیقات را شروع کرده و فعلا برای مهار اوضاع، برق ۱۹ هزار خانه و مرکز تجاری را قطع کرده‌اند.

حریق «سیلورادو» از «ارواین» شروع شده و خیلی سریع گسترده‌تر شده است. بیش از ۷۵۰ آتش‌نشان با ۱۴ بالگرد به مبارزه با این آتش رفته‌اند. اما تا به حال به جز ۵ درصد آن را نتوانسته‌اند کنترل کنند.

آتش دیگری که در این منطقه در حال پیش‌روی است «بلو ریج» نام دارد. این آتش در «یوربا لیندا» شروع شده و باعث شده که ۸۷۰۰ نفر خانه‌هایشان را ترک کنند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، دلیل این آتش‌سوزی‌ها محل اختلاف‌نظرهای سیاسی در آمریکاست و دانشمندان معتقدند که این مشکل ریشه در تغییرات اقلیمی دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها