استاندار خوزستان خبر داد

پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن شکر طی سال جاری در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن شکر طی سال جاری در خوزستان

«غلامرضا شریعتی» شامگاه (سه‌شنبه 6 آبان) در بازدید از مؤسسه تحقیقاتی توسعه نیشکر خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر در مرکز تحقیقاتی خود در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزشمندی در زمینه بیولوژی، حذف سموم، استفاده از سموم و مبارزه بیولوژیک با آفات و تولید بذر انجام می‌دهد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه صفر تا 100 تولید نی و نیشکر در این مجموعه انجام می‌شود افزود: همچنین کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه آبیاری و کم کردن وابستگی به آب، اقداماتی در زمینه تولید مدل‌ها و انواعی از نیشکر که مقاومت بیشتری داشته باشند نیز در این مجموعه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کارهای پژوهشی، زیرساختی و اساسی خوبی در مجموعه شرکت توسعه نیشکر انجام شده و توسعه پیدا کرده و این مجموعه کاملا به شرکتی جامع در زمینه اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

شریعتی اضافه کرد: تولید زودهنگام شرکت از نوع نی‌هایی بوده که زودرس هستند و معمولا میزان قندشان پایین است ولی با اقدامات خوبی که در طول سال گذشته انجام شد، علی‌رغم همه پیش‌بینی‌ها اکنون میزان برداشت شکر در همه مجموعه‌ها بالا است به طوری که تنها در مجموعه فارابی شب گذشته 10 هزار و 600 تن برداشت داشتند و شرکت را امیدوار کرده که امسال 600 هزار تن شکر تولید کند.

وی عنوان کرد: طی 2 سال گذشته به دلیل خشکسالی و سیل 300 هزار تن تولید داشتیم و آسیب بسیاری به این بخش وارد شد ولی با درایت و تدبیری که صورت گرفت و همکاری استان، خوشبختانه توسعه نیشکر روی پای خود ایستاد و خسارات را جبران کرد و اکنون پیش‌بینی می‌کند بیش 570 تا 600 هزار تن تولید داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این حجم از تولید به سوددهی بیشتر شرکت، پرداخت بدهی‌های قبلی، به روز شدن و سرپا شدن شرکت کمک می‌کند ادامه داد: امیدواریم با تمهیداتی که صورت گرفته سال آینده 700 هزار تن تولید را که ظرفیت اسمی است و تاکنون محقق نشده را رقم بزنیم.

وی ابراز کرد: این امر با لطف پروردگار، همت همه کارکنان، کارشناسان، مدیران و کارمندان و کارگران دستگاه‌های مختلف در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و برنامه‌ریزی صحیح و تدبیر مدون و جامعی که مدیریت، هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت در این امر اتخاذ می‌کنند محقق می شود.

شریعتی بیان کرد: از این بابت در حال حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی، استقلال و خودکفایی کالاهای استراتژیک و غذایی کشور هستیم و خوشبختانه شرکت در این زمینه سرزنده و پایدار در حال انجام فعالیت است.

وی یاد آور شد: همچنین شرکت توسعه نیشکر در بخش اشتغال و کمک به روستاهای اطراف و حمایت مسئولیت‌های اجتماعی، فصل جدیدی را با مدیریت جدید آغاز کرده که پیش از این سابقه نداشته و حمایت استان از مجموعه هلدینگ نیشکر و صنایع جانبی را به همراه داشته است.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها