راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی شود

فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: طبق دستور سردار سلامی برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مناطق با وضعیت قرمز کنسل اعلام شد چراکه تجمع و راهپیمایی باعث انتشار و شیوع ویروس کرونا می شود.

راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی شود

سرهنگ غلامرضا قربانی ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی و روز استکبارستیزی با ایادی استکبار به خصوص آمریکا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ایام یادآور حماسه مردان با ولایت، بسیجی و بزرگ‌منش‌هایی است که با بیرون راندن آمریکایی‌های با قصد ماندگاری در ایران، لانه جاسوسی را نیز فتح کردند.

وی افزود: هشتم آبان ماه یادآور دلاور مردان کوچکی است که در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی را به ارمغان آوردند؛ شهیدانی که به حق می‌توانند الگوی نسل امروز دانش آموزان باشند.

فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان تصریح کرد: امسال شهادت سید شهدای مدافع حرم، خون تازه‌ای را در رگ‌های نوجوانان و جوانان امروزی جوشانده است؛ لذا تبلور نوجوان مؤمن انقلابی و پای‌کار بیش از گذشته می‌تواند در نسل امروز مشاهده شود.

سرهنگ قربانی با اشاره به اینکه امسال شعار هفته بسیج دانش آموزی را «دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی» تعیین کرده‌اند، ادامه داد: دانش آموز انقلابی باید بداند که چرا «مرگ بر آمریکا» بگوید و در چه زمینه‌هایی از زندگی‌اش ظهور و بروز کند؛ برنامه‌های امسال باشکوه‌تر، عظیم‌تر و با هدف ایجاد معرفت و بینش نسبت به انزجار از آمریکا و معرفی جنایت‌های آمریکا در حق مردم مظلوم جهان به خصوص جهان اسلام برگزار می‌شود.

اجرای ۲۵۴ برنامه در هفته بسیج

وی با اشاره به اجرای ۲۵۴ برنامه بر بستر فضای مجازی در هفته بسیج که از هفتم تا ۱۳ آبان اجرا می‌شود، در خصوص روزشمار این هفته گفت: هفتم آبان «دانش آموز بسیجی، شناخت سبک زندگی اسلامی»، هشتم آبان «دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری»، ۹ آبان «دانش آموز بسیجی، ابتکار و بینش مجازی»، ۱۰ آبان «دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی»، ۱۱ آبان «دانش آموز بسیجی، اخلاق و تعالی معنوی»، ۱۲ آبان «دانش آموز بسیجی، خودباوری علمی» و ۱۳ آبان «دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده است.

فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان به اجرای پویش «آمریکا باید از منطقه برود» با حدود ۲۰ برنامه زیر مجموع اشاره کرد و افزود: نقاشی، نماهنگ، اینفوگرافیک، همصدا با قاسم سلیمانی (انتشار سخنان مقام معظم رهبری در فضای مجازی)، پیام به سربازان آمریکا و همچنین متن نویسی با موضوع «چرا آمریکا باید از منطقه برود؟» از جمله برنامه‌های زیر مجموع این پویش هستند.

سرهنگ قربانی به اجرای پویش «همه با هم مرگ بر آمریکا» با برنامه‌های متنوع زیر مجموع در هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی دانش آموزان، تعداد کمی از آنها رأس ساعت ۹ صبح به صورت نمادین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شعار را سر می‌دهند.

وی با اشاره به امضای طومار مجازی دانش آموزان با شعار «آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود» بیان کرد: تبلیغ، ترغیب و تشویق دانش آموزان از وظایف فرماندهان مختلف بسیج است که در استان خوزستان ۵۸ فرمانده حوزه دانش آموزی و تقریباً سه هزار و ۴۷۵ واحد بسیج دانش آموزی داریم؛ هر مدرسه‌ای یک واحد دانش آموزی نمایندگی دارند.

فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان با اشاره به ایجاد کانال‌های استانی راهیان نور مجازی، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال تعطیلی سفرهای راهیان نور، اجرای برنامه‌های مجازی متنوعی برای دانش آموزان پیش‌بینی شده است؛ هر استان در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی کانالی با محتوای سفر راهیان نور، خاطرات شهدای بومی و روایت گری را برای دانش آموزان فعال می‌کند.

سرهنگ قربانی با اشاره به تدوین بیانیه ضدآمریکایی مجامع علویون و فاطمیون، ادامه داد: افتتاحیه و معرفی مسابقات سرود نغمه عشق یکی از برنامه‌های این هفته است که به صورت نمادین توسط دانش آموزان سراسر استان اجرا و از برگزیدگان در دهه فجر تجلیل می‌شود؛ هویت دهی، تقویت گروه‌های سرود فعلی و ایجاد گروه‌های جدید در واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزان استان با موضوعاتی در خصوص دانش آموز انقلابی، نسل سلیمانی و تکثیر آن و استکبارستیزی از جمله اهداف این برنامه است.

وی با اشاره به تولید محتوای کانال شاد سازمان بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: برنامه‌های خاص دانش آموزان به خصوص در حوزه پیشگیری و بهداشت و همچنین هفته بسیج دانش آموزی بارگذاری شده است؛ همچنین با همکاری مسئولان فرهنگی نسبت به چاپ و نصب بنر در بیلبورد و تابلوهای شهری اقدام کردیم.

پویش «همکلاسی مهربان»

‌فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان با اشاره به اهدای نشان‌های بسیج دانش آموزی به فرماندهان و دانش آموزان با تمثال مبارک حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: برنامه‌های مرکزی سازمان ۱۴۰ مورد هستند که از جمله می‌توان به غبارروبی مزار شهدا، مراسم یادبود شهید فهمیده و شهدای دانش آموز به خصوص شهدای شاخص، برگزاری اختتامیه لیگ علمی پایا، تجلیل از نفرات برگزیده کنکور سراسری (رتبه‌های زیر ۱۰۰) سال گذشته، طراحی و پخش تیزر هفته بسیج دانش آموزی در رسانه ملی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی سراسر شهرستان‌ها به صورت بومی محلی و همچنین طراحی پوسترهای تبلیغی ترویجی برای آموزش دانش آموزان در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلاء به کرونا اشاره کرد.

سرهنگ قربانی به هماهنگی با صدا و سیما برای تولید و پخش تیزر، آنونس کلیپ، موشن گرافی و پادکست اشاره کرد و افزود: آموزش و توانمندی دانش آموزان در طرح «همیاران سلامت» و معرفی آنها همراه با خانواده به مراکز بهداشت، تعمیر منازل مردم توسط گروه‌های جهادی دانش آموزی، گندزدایی مدارس، معابر و محلات، تهیه جهیزیه، توزیع بسته‌های ارزاقی، بهداشتی و لوازم التحریر (حدود چهار هزار بسته برای هر حوزه که به صورت کلی با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد) نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده بسیج دانش آموزی خوزستان است.

وی به اجرای پویش «همکلاسی مهربان» و تهیه هدایای لوازم التحریر توسط دانش آموزان توانمند و اهدا به دانش آموزان کم‌بضاعت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کاروان شادی در سطح شهر توسط گروه‌های سرود دانش آموزی از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی است ولی این برنامه در شهرهای قرمز مثل مسجدسلیمان اجرایی نمی‌شود.

فرمانده بسیج دانش آموزی خوزستان یادآور شد: انعکاس تولیدات دانش آموزان مخترع و تقدیر از آنها، مراسم میثاق با شهدا، نواختن زنگ استکبارستیزی، ارسال پیامک مرگ بر آمریکا برای دانش آموزان بسیجی، برگزاری جشن‌های هفته وحدت و ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع)، معرفی و الگوی سیره شهدای دانش آموز، برگزاری محفل انس با قرآن در منازل شهدای بسیج دانش آموزی و تقدیر از دانش آموزان بسیجی نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان خوزستان است.

سرهنگ قربانی در پایان با اشاره به اینکه قرائت بیانیه هر سال در خطبه‌های نماز جمعه انجام می‌شد که امسال در مدارس و شهرهای قرمز نیز در حوزه‌های بسیج قرائت می‌شود، در خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: بر اساس دستور «سردار سلامی» برگزاری راهپیمایی در تمام شهرها و استان‌های با وضعیت قرمز کنسل اعلام شد چرا که تجمع و راهپیمایی منجر به انتشار و شیوع ویروس کرونا می‌شود.

منبع: مهر

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها