۱۶ واحد صنفی متخلف در شاهرود پلمب شد

فرماندار شاهرود با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا به شکلی قاطع مورد بررسی و رصد قرار گرفته است، گفت: در این راستا ۱۶ واحد صنفی متخلف در شاهرود پلمب شد.

۱۶ واحد صنفی متخلف در شاهرود پلمب شد

نادر فخری شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران و رسانه‌ها ضمن بیان اینکه ۱۶ واحد صنفی متخلف در شاهرود به دلیل مسائل بهداشتی پلمب شده است، تاکید کرد: شاهرود از چند روز پیش در فهرست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور از لحاظ شیوع قرار گرفت اما برخی از واحدهای صنفی به رغم اعلام اتاق اصناف به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با متخلفان حوزه بهداشت با همکاری فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت، رئیس تعزیرات حکومتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اتاق اصناف و… انجام شده است، افزود: صنعت، معدن، تجارت به تمامی اصناف اطلاع رسانی کرده بود که تنها واحدهای صنفی گروه یک از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی، لبنیاتی، سوپرمارکت، میوه و سبزی فروشی، میادین تره‌بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و مراکز تهیه غذاهای بیرون بر اجازه فعالیت دارند.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با اشاره به پویش «چون به سلامت جامعه و خانواده‌ام می‌اندیشم واحد صنفی خود را تعطیل می‌کنم» و چشم‌پوشی برخی اصناف از آن، بیان کرد: روز گذشته در نشست ستاد مبارزه هم تصمیماتی برای محدودیت‌های کاری اصناف، کارکنان اداره‌ها، حضور دانش آموزان در مدارس اتخاذ شد.

فخری با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی باید با تهدیدکنندگان سلامت برخورد جدی شود، افزود: برخی از صنوف اظهار بی اطلاعی نسبت به ابلاغ تعطیلی از سوی اصناف داشتند که این امر پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها، مقبره‌های شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی، آبشار تنگه داستان مجن به مدت یک هفته تعطیل است، افزود: تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا ممنوع شد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    کاش درسراسرایران همینطورمیشدتاکرونارازودترشکست دهیم سپاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها