ایران پنجمین بنزین ارزان دنیا را عرضه می کند

ایران پس از ونزوئلا، عربستان، ترکمنستان و الجزایر پنجمین بنزین ارزان دنیا را در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌کند.

ایران پنجمین بنزین ارزان دنیا را عرضه می کند

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم، جدیدترین قیمت های ثبت شده بنزین در جهان نشان می دهد ایران پنجمین بنزین ارزان دنیا را دارد.

با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش 10 برابری قیمت بنزین از زمان اجرای این قانون همچنان ایران در میان کشورهایی قرار دارد که ارزان ترین بنزین را جایگاه های سوخت عرضه می کند.

ارزان ترین بنزین دنیا در ونزوئلا عرضه می شود به طوری که در برابر هر لیتر بنزین تنها یک سنت در این کشور دریافت می شود. عربستان در جایگاه دوم از این نظر قرار دارد. قیمت هر لیتر بنزین در عربستان 24 سنت است. البته ریاض برنامه ای برای واقعی کردن قیمت بنزین در دست اجرا دارد و قرار است از ماه آینده میلادی قیمت این سوخت را 80 درصد افزایش دهد.

ترکمنستان با بنزین 29 سنتی و الجزایر با بنزین 31 سنتی در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

قیمت هر لیتر بنزین در ایران نیز بر اساس نرخ رسمی ارز 34 سنت محاسبه شده است و ایران از این نظر پنجمین بنزین ارزان دنیا را عرضه می کند.

کویت با 35 سنت، مصر با 37 سنت، اکوادور با 39 سنت، نیجریه با 41 سنت و بحرین با 42 سنت نیز در رتبه های ششم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • Arash
    0

    حرف مفت آقایون، شما خودروی خارجی رو قیمت جهانی به دلار نرخ روز هم بده (حقوق جهانی هم که نمی دی) بنزین هم قیمت جهانی بده. نظر سنجی بزارین ببینم کی مخالفه.

  • امیر
    0

    خب که چی ؟؟ میخایین بگین ای ملت اگه بنزینو گرون میکنیم فک نکنید که خیلی گرون میشه ...باباجون میخوایین بنزین گرون کنید خب بکنید دیگه این همه صغری کبری چیدن نداره ....ما ملت ایران کلاٌ چیزای گرون گرون دوست داریم عادت به زندگی ارزان نداریم

  • فریدون
    0

    از لحاظ درآمد چی؟چرا فقط برا گرون کردن رتبه میارید درآمد وقتی نیست لیتری 200هم زیاده.

  • نماسا
    0

    این هم بنویسید که ایران پایین ترین حقوق و در آمد را برای قشر کارمندش در دنیا دارد در آمد مردم را معادل کشورهای مترقی کنید اونوقت هزینه ها را هم مطابق اونها برخ مردم بکشید البته اگه دزدی بعضی ها اجازه بده

  • شهروند درجه 2
    0

    بنزین ارائه شده در ایران کیفیت نداره و همان 1000 هم زیادشه

  • بنده خدا
    0

    اگر این خود روهای وارداتی بعلاوه خودرو های گران قیمت داخلی نباشد گران کردن بنزین نمیتوان کلیه دارندگان سایر خودرو ها را دست به جیب جهت پرئاخت بنزین کند و مردم رو به سوی وسایل نقلیه گاز سوز وخود روها ارزان بی کفیت خواهند رفت ودر ضمن گران کردن بنزین بدون داشتن خطهای ریلی دورن شهری وبرون شهری سبب گرانی خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها