برخی به بهانه نبود آزادی بیان دست به حمایت از استکبار می‌زنند

امام جمعه ارومیه گفت: برخی افراد به بهانه نبود آزادی بیان دست به حمایت از استکبار می‌زنند.

برخی به بهانه نبود آزادی بیان دست به حمایت از استکبار می‌زنند

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سلسله اتفاقات قیامت اظهار کرد: در روز قیامت نخستین افرادی که از قبر بیدار می‌شوند پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) هستند و پس از آنها سایر امامان و انبیاء و اوصیای الهی از قبر بیدار شده و صحنه قیامت آماده می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه خانواده در اسلام افزود: انسان باید سعی کند در خانه اقدامی انجام ندهد که سبب نگرانی و غم و اندوه سایر اعضا شده و هیچ یک از افراد کارهای خارج از منزل را به درون محیط خانه بیاورند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: اگر فردی شخصی را غمگین کرده و او را ناراحت سازد اگر همه دنیا را به عنوان گناه او بپردازند نمی‌تواند گناه فرد را جبران کند و نیز پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند، اگر کسی مومنی را اذیت کند مرا و خدا را اذیت کرده و اگر کسی خدا را اذیت کند خداوند او را در تورات، انجیل و قرآن لعنت می‌کند.

وی با اشاره به وجود خشکسالی در کشور عنوان کرد: متاسفانه همه مردم از این امر غفلت می‌کنند که به سوی خداوند دست بلند کرده و از او نزول باران را بخواهند چرا که در روایات نیز سفارش شده است که در چنین مواقعی حتما از خداوند بارش برف و باران را بخواهید.

قریشی با اشاره به دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه بیان کرد: همه انسان‌ها باید در همه دعاهای عمومی و اختصاصی خود از خداوند بارش باران و برف را بخواهند و تنها به امید بارور کردن ابرها و استفاده از آبیاری قطره‌ای ننشینند.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) به فرزند خود می‌فرمایند: خدایی که همه چیز در ید قدرت اوست خود از مومنان خواسته که در هنگام نیاز از او همه چیزی را بخواهند و او حتما برآورده خواهد کرد چه او را با صدای بلند بخوانی یا با صدای آرام، خدا صدای مومن را خواهد شنید و درهای رحمت خداوند را با دعا می‌توانید باز کنید.

خطیب جمعه ارومیه با توصیه به مسؤولان اشاره کرد: آنها نیز مدام از «منم منم» سخن نگویند و تنها به فکر اجرای طرح نباشند، بلکه در کنار این‌ها از خداوند نیز طلب و درخواست بارش داشته باشند، چراکه بدون اجازه خداوند اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح کرد: از دانشجویان و حوزویان انتظار می‌رود با عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب زمینه وحدت را فراهم کنند.

قریشی با بیان اینکه دین با تبلیغ و حوزه‌های علمیه ادامه پیدا کرده است، گفت: خانواده‌ها فرزندان مستعد خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند تا عالم دین شوند و در راه دین خدا خدمت کنند.

وی با اشاره به جایگاه طلبگی اظهار کرد: براساس روایات کسانی که در راه دین خدا درس خوانده و قرآن یاد بگیرند در قیامت علاوه بر داشتن جایگاه و منزلت فرد در نزد خداوند، والدین او نیز از جایگاه بالایی برخوردار می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فلسفه نام‌گذاری روز دانشجو متذکر شد: همه باید دارای بصیرت باشند و اجازه ندهند برخی افراد تاریخ را تحریف کرده و باطل را به جای حق بنشانند و پیامبر اسلام (ص) در عربستان قیام کرد و اسلام و احکام اسلامی را در آنجا پیاده کرد، اما پس از ایشان برخی دین را چنان تحریف کردند که نوه ایشان امام حسین (ع) را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: امروزه نیز چنین اتفاقی در حال رخ دادن است و در روز دانشجو که روز مقابله با آمریکا و استکبار است عده‌ای به میدان آمده و با سوت و جیغ و فریاد شعارهای حمایت از استکبار سر داده و نیروهای انقلابی از جمله سپاه و اصول نظام را به بهانه آزادی بیان زیرسؤال ببرند.

امام جمعه ارومیه با انتقاد از اینکه افرادی در کشور با در دست گرفتن تریبون هر تهمت و توهینی به جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این افرادی که خواستار آزادی و از بین رفتن هستند باید ابتدا پرونده آنان را دوباره مطالعه کنند و بگویند آیا این افراد از سوزاندن پرچم امام حسین (ع) و پاره کردن عکس امام خمینی (ره) حتی برای یک بار ابراز پشیمانی کرده‌اند.

قریشی با انتقاد شدید از افرادی که نسبت به اصول دین با بیان نظرات شخصی خدشه وارد می‌کنند، بیان کرد: این افراد می‌گویند که حجاب امری شخصی است، آیا این افراد برای این نظر خود در کرسی‌های آزاداندیشی شرکت و با علمای دین مذاکره می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: مسؤولان دانشگاهی در قیامت در محضر خداوند پاسخگو خواهند بود و باید قبل از دعوت از فردی برای سخنرانی به سابقه و پیامدهای آن توجه داشته باشند، چراکه این افراد سبب ایجاد تشویش در بین مردم می‌شوند.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها