پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

وزیر آموزش‌وپرورش با صدور پیامی به مناسبت بیست‌وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور، مسئولان آموزش‌وپرورش و مدیران را ملزم به شنیدن صدای دانش آموزان دانست.

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«به نام خداوند لوح و قلم / ‏ حقیقت‌نگار وجود و عدم

انسجام‌بخشی، جامعه‌پذیری، سازگاری و همگرایی ملی، مهارت‌آموزی، پرورش فضایل اخلاقی، ایجاد روحیه نظم‌پذیری و قانون پذیری و آموزش تعامل صحیح با افراد و ایجاد روحیه مشارکت‌جویی و نشاط اجتماعی در دانش‌آموزان از مهم‌ترین کارکردهای شورای دانش‌آموزی در مدارس است. شوراهای دانش‌آموزی از ارکان تأثیرگذار مدرسه است و به‌منظور رشد همه‌جانبه مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان عزیز فعالیت می‌نماید.

در شرایط حاضر بیست‌وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع بیماری و تعطیلی مدارس از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان پویا، بالنده و فهیم کشور عزیزمان امسال با حضور در شوراهای دانش‌آموزی، رعایت و احترام به قانون مدنی و اجتماعی را لازمه بهروزی خود، خانواده و جامعه می‌دانند و ما مسئولان آموزش‌وپرورش، مدیران و اولیای گرامی، خود را ملزم می‌دانیم صدای شما عزیزان و مدیران آینده کشور را بشنویم و دانش‌آموز محوری، دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری را در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش‌وپرورش لحاظ کنیم.

از شما عزیزان می‌خواهم همچون سال‌های گذشته بانشاط و احساس مسئولیت در این دوره از انتخابات که به شکلی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، شرکت کنید و در امور آموزشی و تربیتی مدرسه یاری گر باشید، زیرا آموزش‌وپرورش بدون مشارکت و اراده شما آینده‌سازان توفیق چندانی نخواهد داشت.

امیدوارم با تقویت ایمان و بصیرت دینی و باور به ارزش‌های اساسی انقلاب و نظام تعلیم و تربیت در این مسیر تلاش کنید و به وفاداری و حمایت آگاهانه از این ارزش‌ها پایبند باشید و با بهره‌گیری هدفمند، دقیق و کارآمد از این ظرفیت ایجاد شده خود را برای قبول مسئولیت‌های بزرگ‌تر آماده کنید.

از همکاران عزیز در مدرسه به‌ویژه مدیران پرتلاش واحدهای آموزشی و اولیای محترم درخواست می‌کنم شوراهای دانش‌آموزی را بیش‌ازپیش باور کنند و ضمن حمایت از این ظرفیت کم‌نظیر تربیتی، زمینه فعالیت‌های تربیتی اثربخش را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند و در جلب اعتماد و باور آینده‌سازان کشور اسلامی کوشش کنند.»

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها