ابرقدرت بودن آمریکا خیالی بیش نیست/ بی‌منطقی و بی‌برنامگی آمریکا باعث نابودیش می‌شود

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا امروز در حال ضعف بوده و ابرقدرت بودن این کشور تنها یک خیال است.

ابرقدرت بودن آمریکا خیالی بیش نیست/ بی‌منطقی و بی‌برنامگی آمریکا باعث نابودیش می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: استعانت از خداوند یک مقامی بین انسان و خداوند است که باید اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: خداوند قدرت عالم است و بر همه ذرات وجود مسلط است و حتی اراده‌ای که ما در زندگی می‌کنیم بیرون از مشیت الهی نیست.

امام جمعه گرگان گفت: خدای متعال خدایی است که می‌خواهد همه را نجات دهد و همه را دوست دارد و تا زمانی که من به این ویژگی‌های خدا ایمان نداشته باشم استعانت معنایی پیدا نمی‌کند.

نورمفیدی با اشاره به شهادت دکتر مفتح خاطرنشان کرد: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه شهید مفتح آن را همیشه تاکید می‌کرده و تلاش می‌کرد نفاق بین وحدت حوزه و دانشگاه را از بین برده و این دو نهاد مهم را در یک وحدت قرار دهند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: خدای ناکرده اگر این دو نهاد از هم جدا شوند روز خطر برای کشور است و همه دلسوزان باید تلاش کنند این دو مرکز همیشه با هم باشند.

نورمفیدی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نسبت به نقشه‌های دشمن هوشیار بوده و احساس مسوولیت کنند، تصریح کرد: همه باید کشور را به اوج کمال برسانیم و اگر این هوشیاری و وحدت را نداشته باشیم به جایی نخواهیم رسید.

امام جمعه گرگان با اشاره به گستاخی اخیر ترامپ درباره انتقال پایتخت رژیم کودک‌کش صهیونیستی به قدس خاطرنشان کرد: این مسئله از 20 سال قبل به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود و موضوع جدید و تازه‌ای نیست اما از همان زمان روسای جمهور آمریکا دست به این کار نزدند و خطرات این اقدام را احساس می‌کردند اما رئیس جمهور نادان امروز آمریکا به قول خودش عملیاتی کرد.

نورمفیدی گفت: این تصمیم نابخردامه ترامپ داد هم‌پیمانان آمریکا را هم در آورده است و همه کشورهای اسلامی نیز نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند و همه خطرات این اقدام را می‌دانند.

وی تاکید کرد: بعد از این اتفاقات وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این تصمیم 6 ماه به تعویق افتاده است اما این آقای ترامپ چرا این تصمیم را گرفته و وارد چنین خطری شده است و باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

نورمفیدی گفت: آمریکایی‌ها در مسائل خاورمیانه شکست خوردند و دولتمردان آمریکایی اعتراف کردند که خودشان داعش را به راه انداختند و در تبلیغات انتخاباتی این را بیان کردند.

وی افزود: این داعشی‌ها که ادعای مسلمانی می‌کردند چرا یک گلوله به سمت آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی شلیک نکردند که نشان می‌دهد این داعش عامل آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بودند و زمانی که شکست خوردند دنبال کسب آبرو هستند و به دنبال جبران هستند که دست به این اقدام زدند و می‌خواهند قلدری خود را نشان دهند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: زمانی که پایتخت رژیم کودک‌کش صهیونیستی به قدس منتقل شد تنها کسی که از ترامپ تشکر کرد نتانیاهو بود و حتی داخل آمریکا هم با این تصمیم ترامپ مخالفت شد.

نورمفیدی بیان کرد: این جنگ و اختلافی که بین کشورهای اسلامی ایجاد شده یکی دیگر از انگیزه‌هایی بود که ترامپ دست به این اقدام خطرناک بزند.

وی با اشاره به اینکه این اختلاف‌ها یک چراغ سبزی به آمریکا بود، تصریح کرد: آمریکا خیلی در حال ضعف است و ابرقدرت بودن جهانی آمریکا تنها یک خیال است و سراسر سیاست‌های آمریکا دارای تناقض است.

امام جمعه گرگان افزود: آمریکا به یک بی‌برنامگی و بی‌منطقی رسیده است و این بی‌منطقی و بی‌برنامگی آمریکا را نابود خواهد کرد.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها