طرح ملی خادم در شهرستان دهلران اجرا می‌شود

رئیس هلال احمر شهرستان دهلران گفت: طرح ملی خادم که همان طرح خانواده آماده در مخاطرات بوده براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده در دهلران آغاز شده است.

طرح ملی خادم در شهرستان دهلران اجرا می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، فریدون ملک میرزایی در دهلران , اظهار داشت: طرح ملی خادم که همان طرح خانواده آماده در مخاطرات بوده براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌های انجام شده در دهلران آغاز شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح در طول 9 ماهه ابتدایی سال 96 بیش از 10 نفر از داوطلبان با حضور در منازل مردم چگونگی ارائه کمکهای اولیه در حین حوادث را آموزش دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران تصریح کرد: هدف این طرح آشنایی مردم با مخاطرات و علائم هشدار، آماده‌سازی در برابر حوادث و نیز اعلام آمادگی برای کمک به دیگران در حوادث است.

وی از فعالیت 2 پایگاه امداد و نجات جادهای دشت عباس و بیشه دراز در این شهرستان خبرداد و افزود: بیش از یک هزار و 600 نفر روز داوطلب امدادگر و نجاتگر در پایگاه های امداد و نجات مشغول ارائه خدمات جاده‌ای هستند.

ملک میرزایی با اشاره به ارائه خدمات در طول این مدت به 12 مورد تصادف جاده ای در این شهرستان گفت: انجام 6 مورد عملیات نجات ،135 مورد اسکان اضطراری و کمک به 25 خانوار در اثر حادثه آتش سوزی از دیگر خدمات هلال احمر شهرستان در نه ماهه اول سال جاری است.

وی از برگزاری دو دوره آموزش امداد و کمک های اولیه و هفت دوره آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه در این شهرستان خبرداد و گفت: در این دوره ها 330 نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران همچنین با اشاره به برگزاری یک دوره تخصصی حمایت های روانی و یک دوره آموزش آشنایی با سوانح ویژه داوطلبان در نه ماه ابتدایی سال 96 افزود: در این دوره ها نیز 50 فراگیر توانسته اند اموزش های لازم را کسب کنند.

ملک میرزایی از در دست اجرا بودن طرح دادرس در سطح 8 مدارس شهرستان خبرداد و گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی این طرح اجرایی شده و پیش بینی می شود تا پایان این طرح به بیش از 330دانش آموز آموزش های لازم در این زمینه داده شود.

وی گفت: سه هزار نفر عضو جوانان، داوطلبان و امدادگران و نجاتگران این شهرستان هستند و از این تعداد یک هزار هزار و 800نفر خانم و یک هزار و 200 نفر مرد هستند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها