عامل اصلی رکود و بیکاری ناکارآمدی در مدیریت اقتصادی دولت است

امام جمعه ایلام گفت:گرانی کالاها و عدم نظارت بر بازار باعث نگرانی مردم به‌ویژه قشر کم‌درآمد و ضعیف مردم شده، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت تیم اقتصادی دولت عامل اصلی رکود و بیکاری در جامعه است.

عامل اصلی رکود و بیکاری ناکارآمدی در مدیریت اقتصادی دولت است

به گزارش خبر فوری به نقل از دفتر امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: تصمیم احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شکست بسیار بزرگ و سنگینی دیگری را متوجه محور آمریکایی، اسرائیلی و رژیم صعودی کرد.

وی گفت: ناکامی‌های مکرر مثلث شوم رژیم آمریکا، آل سعود و رژیم جعلی اسرائیل در مقابله با ایران اسلامی و پیروزی نهایی برای جمهوری اسلامی محقق گردید آمریکا و متحدان عربی‌اش به‌ویژه عربستان سعودی و امارات در چند تمام گذشته متحمل چند شکست سنگین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: ترامپ با اقدام اخیر خود رهبران سازش‌کار و دولت‌های دست‌نشانده برخی از کشورهای عربی را به رسوایی کشانید و از چهره خائنانه آن‌ها پرده‌برداری کرد، اما اقدام ترامپ باعث خروش یکپارچه جهان اسلام علیه رژیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود گردید.

وی در بخش دیگری از خطبه های بیان کرد: غصب بیت‌المقدس اولین قبله مسلمانان جهان توسط رژیم جعلی اسرائیل، ننگ ابدی برای رژیم‌های آل سعود و مرتجعین منطقه است.

لطفی با بیان اینکه امروز خیانت‌های مکرر رژیم آل سعود به آرمان فلسطین و مردم مظلوم فلسطین بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: چه ذلتی از این بالاتر که دولت‌های به‌اصطلاح اسلامی که با در اختیار داشتن شریان حیاتی به‌عنوان ابرقدرت‌های جهان نفت، نظاره‌گر اقدام خیان کارانه رژیم آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف باشند.

امام جمعه ایلام همچنین در ادامه خطبه ها با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است اظهار داشت: گرانی کالاها و عدم نظارت بر بازار باعث نگرانی مردم به‌ویژه قشر کم‌درآمد و ضعیف مردم شده، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت تیم اقتصادی دولت عامل اصلی رکود و بیکاری در جامعه است.

وی ادامه داد: رکود و بیکاری مهم‌ترین چالش جامعه امروز ایران است ولی در اتاق فکر اقتصادی و تیم اقتصادی دولت آب از آب تکان نخورده و اوضاع آشفته اقتصادی رکود و بیکاری میلیون‌ها جویای کار، ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی دولت و ادامه تحریم‌ها پس از امضای برجام است.

لطفی افزود: قیمت‌های بالای دلار و ارز و سکه تنها بخشی از ناکارآمدی سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور را نشان می‌دهد و اوج ناکارآمدی‌ها در اوضاع اقتصادی و معیشتی جامعه خود را نشان داده است، البته قیمت‌های بالای دلار و ارز تنها بخشی از ناکارآمدی‌ها در سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه ایلام در ادامه به وضعیت استان ایلام پرداخت و تصریح کرد: از مطالبات به‌ حق مردم و مسئولان استان از قرارگاه اقتصاد مقاومتی تأمین اعتبار احداث خط راه‌آهن تهران ایلام است، مردم استان ایلام به‌شدت از عدم توجه دولت به‌ویژه وزارت راه گله دارند که جهت تکمیل خطوط راه‌آهن پنج استان اقدام می‌کنند.

وی گفت: استان محروم ایلام به‌طورقطع نسبت به استان‌های مذکور به خاطر تردد میلیون‌ها زائر عتبات عالیات به‌ویژه در ایام اربعین و داشتن خط ریلی در اولویت قرار دارد و ضروری‌ترین نیاز استان است و باکمال تأسف از ناحیه مسئولان ارشد اقتصادی و توسعه استان‌ها، نامی از ایلام برده نشده و این استان به فراموشی سپرده می‌شود و این را بی‌عدالتی و جفای به مردم استان می‌دانیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها