تصمیم ترامپ در رابطه با قدس زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کرد

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر ضرورت برخورد مجامع بین المللی با تصمیم ترامپ در انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم ترامپ زمینه نابودی رژیم اسرائیل را فراهم کرده است.

تصمیم ترامپ در رابطه با قدس زمینه نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از ساری ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مسئله سیاسی دنیای اسلام، تصمیم ترامپ در مورد قدس است اظهار داشت: اقدام خصمانه ترامپ علیه قدس و فلسطین تبعات زیادی داشت و به سرعت به عنوان یک مسئله سیاسی بین‌المللی در آمد.

وی با بیان اینکه این تصمیم برای سران عربی منطقه رسوایی و شرمندگی خاصی بوجود آورده که باید پاسخگو باشند، افزود: این عمل نشان قدرت آمریکا نیست نشان سردرگمی و آشفتگی آن ها است. این تصمیم نه تنها کمکی به رژیم اشغالگر قدس نکرده بلکه بستر نابودی این رژیم را فراهم کرده است.

امام جمعه موقت ساری گفت: تکلیف شرعی و الهی این است که همه از امت فلسطین حمایت کنیم و مردم ایران در حد توان به دفاع از مردم قیام کنند.

یوسف پور با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح، خاطرنشان کرد: جایگاه علم و نخبگان در جامعه جایگاه ویژه است ترقی و پیشرفت استقلال به علما و دانشمندان است.

وی با اشاره به طرح جدایی دین از سیاست پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: این طرح استعماری هرچه توانست بر سر فرهنگ و عقیده مردم آورد و هویت و فرهنگ دینی و استقلال کشور را خدشه‌دار کرده بود.

یوسف‌پور بیان کرد: وحدت علما و دانشمندان و طلاب از ضروریات دینی و ملی و مذهبی است و همه باید با وحدت همدلی و هم سویی این وظیفه مهم را انجام دهیم.

وی افزود: دین بر دو اصل استوار است یکی قانون که کتاب قرآن کریم است و دوم رهبر و رهنما که وجود پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: اعتقادات یا همان اصول دین، احکام عملی یا فروع، اخلاق یعنی آداب زندگی محورهای دین به شمار می روند.

یوسف پور با بیان اینکه دین زمان و مکان ندارد و دایمی است و برای همیشه تاریخ در جایگاه خود قرار دارد یادآور شد: اینکه برخی می‌گویند دین قدیمی شده نادان، جاهل و معاندهستند چراکه علت ماندگاری دین، فطری و عقلی بودن آن است و تا جایی که انسان، فطرت و عقل داشته باشد دین هم وجود دارد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها