آیت‌الله اعرافی: سفارتخانه رژیم صهیونیستی در همه کشورهای اسلامی باید "تعطیل" شود

امام‌جمعه قم با اعلام محکومیت اقدام ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: سفارتخانه رژیم صهیونیستی در همه کشورهای اسلامی باید تعطیل شود.

آیت‌الله اعرافی: سفارتخانه رژیم صهیونیستی در همه کشورهای اسلامی باید "تعطیل" شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان حدیثی از امام علی(ع) و سفارش به تقوا اظهار داشت: با تقوا می‌توان مرض‌های خویش را درمان کرد و خود را از آلودگی‌ها حفظ کرده و باید انسان‌های متقی را تکریم و بزرگ داشت.

وی با یادآوری مناسبت‌های هفته، به ورود بانوی کرامت و فضیلت به شهر قم اشاره کرد و افزود: باید خداوند را به‌خاطر نعمت حضور حضرت معصومه(س) به قم سپاس و شکر کرد.

امام‌جمعه قم پژوهش را یکی از ارکان پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید به مقوله پژوهش توجه بیشتری کرد تا بتوانیم در همه رشته‌ها و علوم دینی در دنیا پیشرو باشیم همچنین در لایحه بودجه که در مجلس در حال بررسی است باید به فصل تحقیق و پژوهش توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه نیز توجه کرده و گفت: ما بیشترین موفقیت‌ها را در زمینهٔ سیاسی و بین‌المللی زمانی کسب کرده‌ایم که دانشگاه و حوزه به وحدت و همگرایی رسیده و در هر موضوع که دچار تفرقه و دودستگی شدیم شکست خوردیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور داشتن نگاه آینده‌نگر و جامع را لازم نخبگان دانشگاهی و حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند دانشگاهی اسلامی و حوزه‌ای بیدار و ناظر هستیم و باید تا رسیدن به قدرت برتر علمی در دنیا ب این وحدت در حوزه و دانشگاه حفظ شود.

وی اعلام ترامپ برای پذیرفتن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را توطئه‌ای خطرناک عنوان و بیان کرد: امروز قم این حرکت بسیار خطرناک را محکوم کرده و اعلام می‌کند مبارزه و ایستادگی در برابر این توطئه وظیفه همه امت و دولت‌های مسلمان است.

امام‌جمعه قم تعطیلی سفارت اسرائیل در تمام کشورهای اسلامی را وظیفه دولت‌های مسلمان در برابر این توهین اعلام کرد و گفت: قطع رابطه سیاسی، اقتصادی و حمایت از مبارزات فلسطین و تشکیل انتفاضه جدید اقداماتی است که باید هر چه سریع‌تر در برابر این توهین به قبله اول مسلمانان انجام شود.

وی با اشاره به موضع دولت آل‌سعود در حمایت از اسرائیل تصریح کرد: آل‌سعود دچار پدید زشت دست‌دادن و حمایت از متجاوز قبله اول مسلمانان است و باید همه دولت‌های مسلمان در برابر این توهین آل‌سعود بایستند و با دادن بیانه به سازمان‌های بین‌المللی این اقدام ترامپ و آل‌سعود را محکوم کنند.

خطیب جمعه قم با گلایه از دولت‌های مسلمان گفت: چرا دولت‌های اسلامی پس از اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، سفیر آمریکا در کشور خود را احضار نکرده و خواهان پاسخگویی آمریکا نشدند؟.

آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با ادامه مبحث ازدواج و تکالیف والدین در برابر این مسئله دینی و اجتماعی اظهار داشت: چنانچه خانواده و دولت در ازدواج به‌موقع که مهم‌ترین عامل سلامت روانی فرد و اجتماع است کوتاهی کنند در گناهان و گسترش آسیب‌های اجتماعی شریک بوده و باید در قیامت پاسخگو باشند.

وی ازدواج را تنها راه مقابله با فرهنگ فردگرایی غرب معرفی کرد و تأکید کرد: فرهنگ غرب در فردگرایی مهم‌ترین عامل تزلزل پایه‌های خانواده در جامعه است و باید به اقدامات به‌موقع و درست مانع گسترش آن شویم.

امام‌جمعه قم تلاش برای تسریع ازدواج جوانان را وظیفه همه مردم دانست و ادامه داد: خانواده، مردم و دولت باید در برابر آمار طلاق و افزایش آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کرده و برای رفع این مشکل از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها