سرطان پروستات با آزمایش خون ساده قابل تشخیص است

رئیس انجمن اورولوژی طبرستان با بیان اینکه سرطان پروستات با آزمایش خون ساده قابل تشخیص است، گفت: در صورت انجام آزمایش تا 80 درصد قابل پیگیری است.

سرطان پروستات با آزمایش خون ساده قابل تشخیص است

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از شهرستان ساری، حسن قادری در حاشیه سمینار تازه‌های سرطان پروستات که در ساری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سمینار دومین کنفرانس و در واقع تکمیلی سمینار قبلی است که سال گذشته در مازندران برگزار شده است.

وی با اشاره به شایع بودن سرطان پروستات بین مردان، افزود: این سرطان دومین عامل مرگ میان مردان بوده که از هر یک تا هفت نفر یک نفر مبتلا و از هر 31 تا 37 نفر یک نفر بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس انجمن اورولوژی طبرستان با بیان اینکه آزمایش برای تشخیص سرطان پروستات از 50 سالگی توصیه می‌شود، اضافه کرد: این آزمایش در سال یک‌بار و یا براساس نطر پزشک هر ساله یا با فاصله تکرار خواهد شد.

قادری با تاکید بر اینکه با تشخیص زودهنگام و درمان به‌موقع بیماران عمر کاملا طبیعی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: نوع زندگی، تغذیه خوب، ورزش، عدم استفاده از الکل و سیگار و تغییرات در سطح استروژن و پروژسترون از عوامل موثر در سرطان پروستات محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: معمولا تغییرات از سن 40 سالگی در بدن انسان آغاز می‌شود که در صورت وجود سابقه فامیلی شانس ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد که در این صورت جست‌وجو برای کنسر سرطان آغاز می‌شود.

رئیس انجمن اورولوژی طبرستان با اعلام اینکه اطلاعات دقیقی در ارتباط با بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مازندران وجود ندارد، افزود: برخلاف انواع سرطان‌ها، کنسر پروستات نمود خاصی ندارد که ما بگوییم شانس بیشتری وجود دارد.

قادری درباره علائم مختص بیماری، تصریح کرد: علائم این بیماری در صورت پیشرفت بروز پیدا می‌کند که بیمار شانس کمتری برای درمان خواهد داشت.

وی یادآور شد: حدود دو یا سه دهه گذشته 75 درصد بیماران در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کردند ولی در حال حاضر به 20درصد رسیده است.

رئیس انجمن اورولوژی طبرستان با اشاره به اینکه اگر فرد در سن زیر 75 سال به کنسر پروستات مبتلا شود عوارض بیشتری به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: حساسیت ما بیماران زیر 75 سال بوده که اقدامات درمانی در دستور کار قرار دارد.

قادری در پایان با بیان اینکه سرطان پروستات با آزمایش خون ساده قابل تشخیص است، گفت: در صورت انجام آزمایش تا 80درصد قابل پیگیری است.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها