پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خواهد ماند/ تمام پارک‌های ملی کشور هوشمندسازی می‌شوند/ رشد 3 برابری منابع اعتباری پارک‌های ملی کشور

مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه پارک ملی گلستان در محدوده این استان خواهد ماند‌، گفت: قرار است همه پارک‌های ملی کشور، هوشمند شوند.

پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خواهد ماند/ تمام پارک‌های ملی کشور هوشمندسازی می‌شوند/ رشد 3 برابری منابع اعتباری پارک‌های ملی کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سعید نمکی در آیین نکوداشت 60 سالگی حفاظت از پارک ملی گلستان، اظهار کرد: پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خواهد ماند و برای ارتقای مدیریت آن، رئیس پارک از طرف رئیس سازمان محیط زیست کشور انتخاب خواهد شد و مدیرکل محیط زیست گلستان، قائم مقام سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای انتخاب مدیر پارک، چند شاخص را در نظر داشتیم که نخستین سیاست مدیر باید رفاقت و صمیمت با مردم منطقه باشد و دیگر اینکه مشارکت جوامع محلی به ویژه شورای راهبردی و هیئت امنا را داشته باشد و شاخص مهم اینکه مدیر باید در خود پارک ملی مستقر باشد.

مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست افزود: با رایزنی‌های انجام شده، مهدی تیموری از استان یزد که فعالیت‌های درخشانی در زمینه استفاده از بخش خصوصی داشته با حکم کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی شد.

*در عرصه سلامت و طبیعت هر قدر هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است

نمکی تأکید کرد: قرار است همه پارک‌های ملی کشور، هوشمند شوند و نخستین پایلوت هوشمندسازی، در پارک ملی گلستان به عنوان برنامه ملی انجام خواهد شد تا کوچکترین آتش‌سوزی و یا آسیب، توسط سیستم هوشمند مشخص شود.

وی تأکید کرد: امسال برای نخستین‌ بار، منابع اعتباری، پارک‌های ملی کشور، سه برابر رشد یافت و قرار است از صندوقی که برای توسعه ملی برنامه‌ریزی کردیم، در حمایت از طبیعت ایران، از محل صندوق حامل‌های انرژی که مبلغ قابل توجه است در عرصه محیط زیست سرمایه‌گذاری کنیم و معتقدیم که در عرصه سلامت و طبیعت هر قدر هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

گفتنی است، حدود 140 هکتار از اراضی پارک ملی گلستان در سال 1357 از پارک ملی گلستان جدا شده و اکنون در محدوده استان خراسان‌شمالی است و برای مدیریت یکپارچه رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا این اراضی را به محدوده پارک ملی گلستان در استان گلستان بیفزاید.

براساس حکم کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهدی تیموری با سابقه مدیریتی در استان یزد به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی و از زحمات سیدمهدی کوچک رئیس سابق پارک ملی گلستان تقدیر شد.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها