مسئولان باید پاسخ‌گویی به مردم را در دستور کار قرار دهند

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مسئولان باید پاسخ‌گویی به مردم را در دستور کار قرار دهند گفت: مسئولان و فعالان فرهنگی تدابیر مقام معظم رهبری پیرامون آتش به اختیار را عملیاتی سازند.

مسئولان باید پاسخ‌گویی به مردم را در دستور کار قرار دهند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از ساوه ، ‌حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه برگزارشد با اشاره به فرارسیدن حماسه 27 آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: 27 آذر ماه شهادت آیت الله مفتح با وجود اینکه از فرزندان حوزه بودند ولی در دانشگاه بیشترین خدمات را ارائه کرد و مدیریت و توسعه یک کشور با وحدت این دو نهاد میسر می‌شود.

وی افزود: در مذاهب دیگر از جمله دوره رنسانس معتقد به تفکیک دین از سیاست بودند ولی در شریعت مقدس اسلامی هم عقل را حجت خدا دانسته و هم اینکه بر مسئله علم تاکید داشته که آموختن همه علوم در زندگی نیاز داریم و آن را یک واجب شرعی معرفی شده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در برخی موارد شاهد سم‌پاشی‌هایی از سوی دشمنان از تریبون‌های مختلف مبنی بر ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه هستیم که ضروری است همه نسبت به این موضوع هوشیار باشیم.

حسینی بیان کرد: حماسه 9 دی را در پیش داریم یکی از ویژگی‌های مهم حماسه 9 دی ماه مردمی بودن آن و حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های مختلف سیاسی در خلق این حماسه و رویداد تاریخی در کارنامه سراسر افتخار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی برخاسته از خروش ملت برای دفاع از انقلاب اسلامی است، فتنه بزرگی که در این تاریخ به منظور براندازی نظام مقدس اسلامی و حمله به مقدسات اسلامی برنامه‌ریزی شده بود ولی با حضور گسترده مردم و لطف الهی این توطئه خنثی شد، 9 دی با توجه به حساسیت و مهم بودن این رویداد مهم آن را یوم الله می‌دانیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری کم‌رنگ هستند بنابراین معظم له دستور آتش به اختیار را صادر فرمودند که دستگاه‌های مختلف باید در این راستا برنامه‌های مختلفی را داشته باشند چرا که فتنه دشمن نسبت به گذشته پر رنگ‌تر شده و امکانات و برنامه‌های خود را به‌کار گرفته که بتواند کل نظام را مختلف کند.

حسینی بیان کرد: با وجود انتقاداتی که ما و حتی مردم به عملکرد سه قوه مجریه، قضائیه و مقننعه داریم ولی همواره مورد اعتماد ما هستند چرا که اعتقاد داریم برخی دیگر پشت این قضیه هستند و سعی می‌کنند با سیاه‌نمایی مردم را نسبت به این سه قوه بدبین کنند باید حواسمان باشد که در شرایط خطرناکی قرار داریم.

وی افزود: 17 دی روز عفاف و حجاب که یک طرح استعماری است را در پیش داریم همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های متولی باید در این راستا برنامه‌هایی داشته باشند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: اکثریت برنامه‌های تحکیم خانواده و برنامه‌های فرهنگی با حمایت مالی شهرداری و شورای شهر بوده تشکر می‌کنیم، چرا که خانواده از مهمترین نهادهای اجتماعی است که استحکام بنیان‌های آن برای برخورداری از جامعه‌ای پویا و با نشاط ضروری به شمار میرود.‌

وی عنوان کرد: به همین جهت می‌توان با آموزش در دوره کودکی و نهادینه کردن باورها و ارزش‌های درست در کودکان تاثیر به‌سزایی در سلامت و تحکیم این نهاد گذاشت و این گونه سلامت روانی و اجتماعی افراد را تضمین کرد و با توجه به حساسیت این موضوع قرار بر این است طرح تحکیم و تشکیل خانواده به صورت یک طرح ملی در کشور اجرا شود.

حسینی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم که در جلسات مکرر همواره مورد توجه بوده، میز خدمت و شنیدن صدای مردم برای انعکاس مشکلات است و اگر پاسخگو مردم باشیم، اعتماد عمومی ایجاد می‌شود، نباید اجازه بدهیم مردم نسبت به نظام و مسئولان نظام دلسرد شود دشمن امروز این را می‌خواهد.

وی افزود: تریبون نماز جمعه برای ائمه جمعه و گروه خاصی نیست بلکه مسئولان می‌توانند عملکرد خود را انعکاس بدهند، هدف ما از میز خدمت دفاع از مدیران و جلب اعتماد عمومی مردم است و خیلی از مباحث در ارتباط با مسئولان مطرح می‌شود به صورت شایعه است بنابراین میز خدمت فرصتی برای پایان دادن به شایعات و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان است.

امام ساوه تصریح کرد: تریبون آزاد نیز از برنامه‌های در دست اقدام است که اقشار مختلف بتوانند به‌‌صورت قانونمند و در چارچوب قانون مشکلات خود را بیان کنند چرا که صدای مردم باید شنیده شود و اجازه ندهیم به مرز انفجار برسد که مجبور نشوند در فضای مجازی و به طرق دیگر آن را انعکاس دهند.

برنامه‌های فرهنگی ساوه با رویکرد تحکیم بنیان خانواده تدوین شد

حسین محودی‌فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و دبیر شورای فرهنگی شهرستان ساوه نیز ‌با اشاره به ضرورت تحکیم خانواده اظهار داشت: موضوع تحکیم بنیان خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم به استناد قانون اساسی و هم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا براساس اهداف تعیین شده برنامه‌هایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد ساوه در سطح شهرستان در ارتباط با تحکیم بنیان خانواده و تسهیل ازدواج در قالب همایش‌ها، تئاتر و نمایش‌های خیابانی، حضور مربیان آموزش دیده در مدارس بخشی از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد است.

برگزاری 263 جلسه با موضوع تحکیم بنیان خانواده

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ساوه نیز در این جلسه برضرورت توجه به تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: در راستای تحکیم خانواده در سه ماه گذشته بیش از 263 جلسه دو ساعته در مساجد با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شده است و بیش از 6هزار نفر در بخش خواهران از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

کارکن افزود: سعی شده این جلسات در روستاها نیز برگزارشود و تاکنون برای بیش از 300 نفر این جلسات تشکیل شده است، بنابراین تلاش براین است این آموزش‌ها در بخش برادران نیز با هماهنگی دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شود.

لازمه توسعه خدمات شهری حضور و مشارکت مردم است

شهردار ساوه نیز بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری اظهار داشت: لازمه توسعه خدمات شهری حضور و مشارکت مردم است و مجموعه شهرداری نیز علاوه بر ملاقات مردمی در اداره شهرداری تلاش می‌کند تا در محلات حضور پیدا کنیم و از نزدیک در جریان مشکلات مردم باشیم.

سید مهدی حسینی افزود: انتخاب نماینده محله برای انعکاس مشکلات هر محله می‌تواند شهرداری و شورا را در پیشبرد بهتر برنامه‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به پایین آمدن نرخ رشد جمعیت جوان، برگزاری جشن‌های ازداوج و ایجاد نشاط و شادی می‌تواند گامی در راستای تشویق جوانان به امر ازداوج باشد.

"سعید کریمی" رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: در راستای تحکیم خانواده و پاسخگو بودن پرسنل شهرداری و شورا به مشکلات مردم و در راستای برطرف کردن آن تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های متولی صورت گرفته است.

کمیسیون فرهنگی در راستای کاهش سن ازدواج در ساوه تشکیل شود‌

جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: میز خدمت فرصتی برای ارتباط بیشتر مردم و مسئولان است ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد نحوه برخورد با مردم است.

وی افزود: این به آن دلیل است که شخصی که برای بیان مشکل خود مراجعه می‌کند اگر بخواهیم در حوزه دانشکده توجه کنیم یک فرد دردمند از لحاظ جسمی و روحی است بنابراین باید شخصی به عنوان پاسخگو انتخاب کنیم که بتواند آلام او را کاهش داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی سعی کرده در مراکزی که آمار مراجعه کننده بالاست میز خدمت ایجاد کند چرا که ما این خلا را احساس می‌کردیم هرچند دانشکده از طریق پایگاه‌های سلامت که در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا حدودی توانسته ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد ولی شنیدن مشکلات مردم به شیوه خاص وبرنامه‌ریزی شده می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

نرخ باروری در ساوه کاهش داشته است

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی ساوه نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های آموزشی در این مجموعه اظهار داشت: باوجود برنامه‌های آموزشی که در راستای تحکیم خانواده و افزایش نرخ باروی صورت گرفته باید نرخ باروی 1.2 باشد این در حالی است که شاهد کاهش نرخ باروی هستیم و در سال 95 نسبت به سال 93 کاهش یافته و به 1.63 رسیده است.

رضا نظری افزود: 25درصد زوجین نابارور هستند که علت آن می‌تواند سن بالای ازدواج باشد و سبب می‌شود تمایلی برای داشتن فرزند دوم نداشته باشند.

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: برگزاری کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان در حوزه‌های مختلف می‌تواند گامی در جهت برطرف کردن این مشکل باشد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها