اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشتر اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کمتر از یک سال این مناطق بازسازی شود.

اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از بندرعباس ، اسماعیل نجار شامگاه پنجشنبه در گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌ها در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: همه دستگاه‌ها به بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کمک می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری و آماده باش تمام دستگاه‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زلزله کرمانشاه بیان کرد: طبق آمارهای موجود 90 هزار تخته چادر میان زلزله‌زدگان توزیع شد که این تعداد سه برابر نیاز منطقه بود و به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم زلزله‌زده برای 48 هزار نفر دفترچه امدادی صادر شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حضور فعال قرارگاه خاتم الانبیاء در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: تا یک ماه و نیم آینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده را اجرایی می‌کند.

نجار با بیان اینکه در مجموع عملکرد مثبتی در رسیدگی به مناطق زلزله‌زده وجود داشته است خاطرنشان کرد: البته کمبودهایی نیز وجود دارد که باید سعی در برطرف کردن آنها داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در چند وقت اخیر زلزله‌هایی در کشور رخ داده که این گزارش‌ها نگران کننده است و از همین رو باید همه ما آمادگی کامل برای کمک و امدادرسانی در مناطق زلزله زده را داشته باشیم.

رئیس مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر کدام از ظرفیت‌های استان هرمزگان می‌تواند کشور را متحول کند و تا جایی که میسر باشد نگاه ویژه‌ای به هرمزگان داریم.

نجار افزود: سفره‌های آب زیرزمینی ما مشکل دارد و تا 20 سال آینده مردم کشور ناچار به حرکت به سمت ساحل خواهند بود و استانداران استان‌های ساحلی باید شیرین‌سازی آب را مدنظر داشته باشند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: نباید تنها چشم به زیرساخت‌های دولتی داشت و مردم و بخش خصوصی از لحاظ فکری و مالی می‌توانند کارها را حل و فصل کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها