شمال تا جنوب و شرق تا غرب خوزستان مشکل آب شرب دارد

امام جمعه موقت اهواز گفت: در سفری که وزیر نیرو برای افتتاح طرح آبرسانی به چذابه داشت به ایشان گفتم شمال تا جنوب و شرق تا غرب استان خوزستان مشکل آب دارد آن هم نه آب برای کشاورزی بلکه مشکل آب شرب دارند.

شمال تا جنوب و شرق تا غرب خوزستان مشکل آب شرب دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابولحسن حسن‌زاده در اهواز اظهار داشت: مسئله انتقال آب مسئله‌ای ساده و عادی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد و یا اینکه آن را در ردیف سایر محرومیت‌های استان قرار دهیم بلکه مسئله‌ای بسیار مهم از چندیدن منظر است.

وی با بیان اینکه بحث انتقال آب بر موضوعات اقتصادی، اشتغال‌زایی و کشاورزی استان تاثیرگذار است و حتی مسائل امنیتی را به دنبال دارد افزود: اینکه با استفاده از انتقال آب در سایه ممانعت از توسعه استان خوزستان بخواهند دیگر استان‌ها را به توسعه برسانند از نظر حقوقی و شخصیتی اهانتی به مردم خوزستان است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: این موضوع زمانی سخت‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم استان خوزستان در 8 سال دفاع مقدس همه فداکاری‌ها را انجام داد و دیگر استان‌ها بیشتر به توسعه پرداختند البته نمی‌گویم که به توسعه کامل رسیدند اما در 8 سال جنگ تحمیلی اولویت اصلی خوزستان جنگ و دفاع از کشور بود و به هیچ وجه دیگر استان‌ها چنین اولویتی را نداشتند.

تناقض و دوگانگی در رفتار اجرایی مسئولان کشوری

وی در ادامه گفت: آیا پاداش مردم خوزستان که البته نزد خداوند محفوظ است این است که مردم این استان را با انتقال آب در معرض آسیب‌های بسیار جدی قرار دهیم؟ این حرکت به هیچ وجه انصاف نیست.

حسن‌زاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان در قبال مردم خوزستان موظف هستند، عنوان کرد: برخی از مسئولان اجرایی، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، اصحاب رسانه و به ویژه مردم وارد میدان شده‌اند و تلاش‌های بسیاری داشتند و امیدواریم این اقدامات و حرکت‌ها در جهت جلوگیری از انتقال آب نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه استاندار خوزستان در زمینه بحث تامین آب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به رئیس جمهور نامه‌ای نوشته‌اند، توضیح داد: رئیس جمهور نیز برای تامین آب این طرح به وزیر نیرو دستور فوری دادند اما این مسئله با موضوع انتقال آب چگونه سازگاری دارد و این تناقض و دوگانگی در رفتار اجرایی چه معنایی دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه این دوگانگی‌ها و تناقض‌ها برای ما قابل تحمل نیست، افزود: نمی‌پذیریم که آنها مشغول انجام کارهای اجرایی انتقال آب باشند و ما نیز فریاد بزنیم بنابراین باید مراقب باشیم که وقتمان فقط به فریاد زدن نگذرد.

بررسی مسئله آب خوزستان در شورای عالی امنیت ملی باید انجام شود

وی با بیان اینکه آیت‌الله جزایری به همه مسائل استان و کشور اشراف کامل دارند و به هیچ وجه بخشی‌نگر نیستند، گفت: آنچه که آیت‌الله جزایری مبنی بر بررسی مسئله آب خوزستان در شورای عالی امنیت ملی فرمودند باید انجام شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم به فریادزدن و اعتراض‌های زبانی اکتفا کنیم ادامه داد: برای جلوگیری از اجرای این برنامه اشتباه یعنی انتقال آب از خوزستان باید راهکارهای عملی نیز داشته باشیم.

وی درباره اقدام کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد کلانتری کار کارشناسی کاملی انجام نداده‌ و گزارش‌هایی که به ایشان ارائه شده گزارش‌های کاملی نیستند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در سفری که اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح طرح آبرسانی به چذابه داشت به ایشان گفتم شمال تا جنوب و شرق تا غرب استان خوزستان مشکل آب دارد آن هم نه آب برای کشاورزی بلکه مشکل آب شرب دارند.

رئیس جمهور به مردم قول داد، اما

وی با بیان پرسشی مبنی بر اینکه مگر آب شرب خوزستان مطلوب است کدام خانه را در اهواز پیدا می‌توان کرد که دستگاه تصفیه آب نداشته باشد آیا استان‌های دیگر این چنین هستند، افزود: ما به هیچ وجه گزارش کلانتری را کاری بر اساس اقدامات کارشناسی تلقی نمی‌کنیم و باید کار بر اساس کارشناسی، بدون پیش داوری و پیش فرض با هدف بررسی مسائل زیست محیطی باشد.

حسن‌زاده به سخنرانی‌های روحانی رئیس جمهور اشاره و عنوان کرد: رئیس جمهور به مردم قول دادند که انتقال آب از سرچشمه‌های خوزستان فقط برای آب شرب است اما این حجمی که برداشت می‌شود بسیار بیشتر از حجم مورد نیاز برای شرب است که این امر ظلم بزرگی به مردم استان خوزستان و یک بی‌انصافی در حق مردم استان است و باید جلوی این مسئله گرفته شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها