اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی در کرمانشاه دستگیر شدند

رییس پلیس فتا کرمانشاه از دستگیری اعضای باند «اسکیمری» که در پوشش میوه‌فروش دوره گرد و در نقاط مختلف استان از خریداران کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی در کرمانشاه دستگیر شدند

سرهنگ علی کسانی اظهار داشت: اخیرا یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد در حالی که کارت بانکیش نزد خودش بوده مبلغی به مقدار بیش از ۵۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش و همچنین تشکیل چند فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب با روش مشابه، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ کسانی ادامه داد: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیر مجاز از حساب‌ها به روش اسکیمر صورت گرفته و فرد کلاهبردار با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید در فروشگاه‌های استان‌های دیگر کرده است.

این مقام انتظامی افزود: اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی و سپس ایجاد یک کارت مشابه می‌کند، باید توجه داشت این دستگاه رمز کارت را کپی نکرده و رمز توسط خود قربانی در اختیار مجرمان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از اقدامات گسترده سایبری و بررسی‌های تخصصی افسران این پلیس در کمتر از چند روز محل فعالیت مجرمان که چهار نفر بودند شناسایی و مشخص شد آنها در نقاط مختلف شهر و در پوشش فروش میوه کارت‌های عابربانک قربانیان را کپی کرده‌اند.

سرهنگ کسانی تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند دستگیر و تعدادی دستگاه مینی اسکیمر، گوشی تلفن همراه و اطلاعات ۶۰ کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف کشف شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های مشابه و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آنها به افراد غیرخودداری کنند.

وی در پایان گفت: پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری شهروندان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها