ایجاد مشوق‌ها برای رفع موانع واحدهای تولیدی مستقر در بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمادگی داریم که از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد مشوق‌های لازم جهت رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی مستقر در بنادر و مناطق ویژه اقتصادی استفاده نماییم.

ایجاد مشوق‌ها برای رفع موانع واحدهای تولیدی مستقر در بنادر

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از بهشهر، محمد راستاد بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیر جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر امیرآباد با طرح‌های توسعه‌ای که در زیرساخت‌ها دارد ظرفیت خود را به 7.5 میلیون تن رسانده است و در سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته حدود 40 درصد رشد فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل یک موضوع چندوجهی است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های ترانزیتی چابهار و پروژه بزرگ کریدور شمال ـ جنوب، حلقه واسط این دالان باید بندر امیرآباد باشد و همچنین با توجه به اتصال ریلی حجم ترانزیت از طریق امیرآباد باید افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مزیت‌های بندر امیرآباد استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی است که محموله آن به طور مستقیم از طریق خطوط راه‌آهن جابجا می‌شود و یک قابلیت جدید است، لذا اقدامات لازم را برای اسکله رو ـ رو درخواست دادیم و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: ظرفیت‌هایی که در بندر امیرآباد ایجاد شده است باید بیش از پیش به صادرات اختصاص داده شود و میزان بالای صادرات آن به ویژه به محصولات مازندران و استان‌های همجوار اختصاص یابد.

راستاد از برگزاری همایشی با موضوع اقداماتی که برای رشد صادرات باید انجام شود در یکی از بنادر کشور خبر داد و معتقد است که این قبیل همایش‌ها می‌توانند نقش موثری در توسعه صادرات و حمل و نقل داشته باشند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه چه برنامه‌ای برای واحدهای تولیدی راکد در بنادر و مناطق ویژه اقتصادی از جمله در امیرآباد که دو شرکت آن بنا به دلایلی تعطیل هستند دارید، اظهار کرد: به طور ویژه در پسکرانه بندر امیرآباد واحدهای تولیدی ایجاد شدند و عملا امیرآباد یک بندر نسل سوم است که می‌تواند در زنجیره تامین نقش کلیدی را ایفا کند و به طور طبیعی انتظار داریم در چنین بندری به واسطه مزیت زیرساخت‌های خوب بندری شاهد کمترین رکود و افزایش فعالیت باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: سازمان بنادر آمادگی کامل دارد که از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد مشوق‌های لازم برای رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استفاده کند، از طرفی واحدهای تولیدی در قالب قراردادهایی در بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و چارچوب همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با این واحدها به گونه‌ای است که چنانچه تعهدات قراردادی محقق نشود با توجه به مکانیزم‌هایی که در قرارداد پیش‌بینی شده است، با سرمایه‌گذاران تعامل انجام می‌شود.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها