مصرف روزانه خمیردندان سفید کننده

تأثیر سفید بودن دندان‌ها در زیبایی صورت می‌تواند خیلی مؤثر باشد. همچنین داشتن لبخند زیبا و جذاب به عنوان یک روش ضد پیری شناخته شده است.

مصرف روزانه خمیردندان سفید کننده

دندان و زیبایی صورت دو عامل وابسته به یکدیگر می باشند و در صورتیکه فرد دندان هایی بد رنگ داشته باشد به طور کلی هارمونی لبخندهای او را بر هم خواهد ریخت. به همین دلیل اکثر جوانان به دنبال سفید کردن دندانهای خود هستند و در اولین گام به سراغ خمیر دندان های سفید کننده می روند، اما در واقع از تاثیرات و عوارض این خمیر دندان ها اطلاع دقیقی ندارند. ما در این مقاله سعی داریم به اثرات استفاده روزانه از خمیر دندان های سفید کننده بپردازیم و از اثرات آن بر دهان و دندان بگوییم.

مصرف روزانه خمیردندان سفید کننده

خمیردندان‌های سفیدکننده به طور معمول خطری برای دندان‌ها ندارند. اما نباید از آنها بیش ازحد استفاده شود. این خمیردندان‌ها حاوی مواد شیمیایی خاص و ساینده هستند و می‌توانند زردی‌ها و لکه‌های روی دندان را تمیز کنند. اما استفاده زیاد از این مواد، حساسیت دندان‌ها و لثه‌ها را بالا می‌برد و به مرور زمان به مینای دندان صدمه می‌زند. بیشتر برندهای این خمیر‌دندان‌ها حاوی فلوراید هم هستند که با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مبارزه می‌کنند اما این ماده سفیدکننده نیست. بیشترین اثر سفیدکنندگی در موادی است که اثر سایشی دارند مانند سیلیکا یا جوش شیرین که می‌توانند دندان‌ها را سفید کنند.

برخی از برندهای خمیردندان‌های سفیدکننده، حاوی مقداری پراکسید هستند. پراکسید، نوعی ماده شیمیایی سفیدکننده است. البته مقدار مصرف این ماده در این خمیردندان‌ها بسیار کم است تا به دندان و لثه‌تان صدمه نزند. خمیردندان‌های حاوی سفیدکننده حتی آنهایی که حاوی پراکسید هستند فقط روی سطح دندان کار می‌کنند و لکه‌های ناشی از نوشیدن چای یا قهوه را از بین می‌برند.

خمیردندان سفید کننده حاوی بی‌کربنات سدیم

بی‌کربنات سدیم، نوعی سفیدکننده دندان است که می‌تواند دندان‌هایتان را در مدت زمان کوتاهی سفید کند. اما این نوع سفیدکننده مینای دندان را به شدت ساییده و پس از مدتی بخش بسیاری از آن را از بین می‌برد و دندان‌هایتان بسیار حساس و دچار پوسیدگی می‌شوند. اگر می‌خواهید از این سفیدکننده استفاده کنید، آن را به هفته‌ای یکبار محدود کنید.

صدمه به بافت‌های نرم

گاهی اوقات بافت‌های نرم بر اثر تماس با ماده شیمیایی سفید‌کننده دچار نوعی سوختگی می‌شوند. وقتی محلول سفیدکننده با بافت‌های نرم لثه در تماس باشد، این نوع صدمه رخ می‌دهد. در اینگونه مواقع رنگ لثه به سرعت سفید می‌شود. البته این آسیب به زودی برطرف می‌شود. اما هشداری است که بافت‌های نرم لثه بیش از حد در معرض ماده سفیدکننده هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید قرار گرفته است. در نتیجه این بافت‌ها ملتهب شده و لثه‌های فرد را حساس می‌کنند.

خمیر دندان سفید کننده و حساسیت دندان

همانطور که گفتیم برخی از خمیر دندان های سفید کننده حاوی بی‌کربنات سدیم که باعث ساییدگی در دندان ها می شود و برخی از افراد پس از مدتی کوتاه استفاده از این خمیر دندان ها احساس می‌‌کنند دندان‌هایشان بسیار حساس شده است.در واقع، لایه عاج دندان در معرض فرآیند سفیدکنندگی قرار گرفته و صدمه می‌بیند و در نتیجه دندان‌ها حساس می‌شوند.

نتایج نامطلوب

استفاده از خمیر دندان سفیدکننده‌ برای افرادی که دندان‌هایشان ذاتی، زرد رنگ است یا بیش از حد زرد و پر از لکه است، فایده‌ای ندارد. استفاده بسیار مواد سفیدکننده، نه تنها این دندان‌ها را سفید و زیبا نمی‌کند، بلکه ممکن است رنگ آنها را به سمت خاکستری یا کدر پیش ببرد. در ضمن مواد سفیدکننده روی پرشدگی‌ها و تاج دندان‌ها و البته دندان‌های مصنوعی اثری ندارد.

کلام آخر

با توجه به عدم امکان استفاده روزانه از خمیر دندان های سفید کننده به دلایل ذکر شده، اگر همچنان از رنگ بد دندان‌هایتان بیزار هستید، می‌توانید از خمیر دندان های اکتیدنت استفاده کنید. اکتیدنت با دارا بودن عصاره طبیعی و مواد معدنی، از آسیب رساندن به بافت لثه و مینای دندان جلوگیری می کند و ضمن سفید کردن دندان امکان استفاده روزانه از خمیر دندان را فراهم می کند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها