۱۵ واحد گردشگری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در پارس‌آباد ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل گفت: ۱۵ واحد گردشگری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دریاچه پارس‌آباد مغان ایجاد می‌شود.

۱۵ واحد گردشگری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در پارس‌آباد ایجاد می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از پارس‌آباد ، اکبر بهنامجو ظهر امروز در بازدید از منطقه گردشگری دریاچه شهرک مغان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام یافته در فاز نخست اجرای طرح گردشگری شهرستان پارس‌آباد 15 واحد گردشگری با اعتبار 50 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دریاچه پارس‌آباد مغان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به آبگیری مجدد این دریاچه بعد از 5 سال، افزود: دریاچه شهرک مغان، یکی از مناطق گردشگری مصوب هیئت دولت است که باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم گردشگری برای توسعه آن فراهم شود تا بتوانیم زمینه رشد و توسعه منطقه را در آینده‌ای نزدیک فراهم کنیم.

استاندار اردبیل گفت: انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی یعنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، آب منطقه‌ای و شرکت کشت و صنعت مغان، مطالعات لازم را برای معرفی این دریاچه به عنوان منطقه گردشگری و توریستی شمال استان انجام دهند.

بهنامجو از اعلام آمادگی بخش خصوصی نسبت به ایجاد پارک آبی، شهربازی و مجموعه بزرگ چند منظوره هتل، رستوران، تالا پذیرایی، مهمانسرا و ویلاهای اقامتی، بازارچه‌های صنایع دستی، نمایشگاههای دائمی و سایت‌های مختلف تفریحی و گردشگری در این منطقه با هدف تامین نیاز شهرستان در زمینه خدمات ترویستی و رفاهی و رونق کسب و کار و اشتغال‌زایی برای بیکاران جوان در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات تمامی طرح ها و واحدهای تولیدی نیمه‌فعال خبر داد گفت: این طرح‌ها برای 350 نفر، اشتغال مولد و پایدار ایجاد می‌کند که نیاز است تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها