۱۸۵۰ تن عسل سالانه در خراسان رضوی تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: زنبورداران خراسان رضوی جزو تولیدکنندگان برتر عسل در کشورند و سالانه ۱۸۵۰ تن عسل در استان تولید می‌شود.

۱۸۵۰ تن عسل سالانه در خراسان رضوی تولید می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از مشهدمقدس ،‌ مجتبی مزروعی ظهر امروز در همایش پرورش پیشرفته زنبور عسل، اظهار داشت: در خراسان‌رضوی 220 هزار کندوی عسل داریم و تعداد 2300 نفر در این حرفه مشغول به فعالیت هستند و جزو تولیدکنندگان برتر عسل کشور محسوب می‌شوند و سالانه 1850 تن عسل در استان تولید می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت زنبورداری داشته‌ایم و سهم ویژه‌ای از اقتصاد استان در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌ویژه حوزه زنبورداری بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه این استان رتبه‌های قابل توجهی در بخش تولیدات کشاورزی و دامی دارد، خاطرنشان کرد: از جمله رتبه‌های برتر می‌توان به محصولاتی همچون انار، انگور، سیب، گلابی، کلزا، عسل و غیره اشاره کرد.

مزروعی تصریح کرد: خراسان‌رضوی در رتبه دهم کشور در حوزه تولید عسل قرار گرفته است و در تلاش هستیم تا با حمایت لازم از زنبورداران و تولیدکنندگان عسل استان این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: تسهیلات زنبورداران در ردیف‌های مختلف و در قالب طرح توسعه اعطا می‌شود که بودجه آن از محل صندوق توسعه ملی و منابع اشتغال پایدار اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه همه ساله در اواخر مهر ماه آمارگیری سالانه کلیه محصولات تولیدی استان در بخش کشاورزی صورت می‌پذیرد، بیان کرد: نتایج جمع‌بندی‌های آن تا نیمه اول دی ماه امسال اعلام می‌شود و در سال گذشته 15 درصد محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان مربوط به عسل بوده و برای امسال پیش‌بینی 20 درصدی را داشتیم که باتوجه به خشکسالی‌هایی که بود این عدد محقق نمی‌شود، اما معتقدیم که به عدد 17 تا 18 درصدی می‌رسد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها