جشنواره هنری جوانان جهان اسلام در شیراز برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان فارس از برگزاری جشنواره هنری جوانان جهان اسلام در ۳ رشته خوشنویسی، فیلم و داستان کوتاه خبر داد.

جشنواره هنری جوانان جهان اسلام در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از شیراز ، محمد کرم‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های اختتامیه پایتختی جوانان جهان اسلام از برگزاری جشنواره هنری در 3 رشته خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از کشورهای اسلامی در سه رشته خوشنویسی، فیلم و داستان کوتاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارسال فراخوان به کشورهای اسلامی گفت: در رشته خوشنویسی هنرمندانی از کشورهای ایران، روسیه، آلمان، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، ترکیه و مالزی شرکت کردند و هنرمندان برای ارسال اثر محدودیت نداشتند.

رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با زیباشناسی حروف فارسی افزود: آثار خوشنویسی در ایام روزهای اختتامیه خلق می‌شود و در حوزه هنری استان فارس در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کرم‌اللهی از برگزاری جشنواره داستان کوتاه در روز 27 آذرماه خبر داد و بیان کرد: 103 اثر دریافت شده که 38 اثر در مرحله نخست و در نهایت 5 اثر در مرحله دوم انتخاب شدند، این 5 اثر در جشنواره قرائت می‌شود. آثار برگزیده از کشورهای ایران، نیجریه، عراق، نپال، بوسنی، آذربایجان و ترکیه بودند.

وی عنوان کرد: علاوه بر قرائت آثار برگزیده کارگاه آموزشی «نکات کلیدی در داستان کوتاه» نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

کرم‌اللهی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه در روزهای 26 و 27 آذرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: 153 اثر از کشورهای بنگلادش، عراق، آذربایجان، ایران و نپال و غیره به دبیرخانه رسید که پس از 2 مرحله داوری 10 اثر نهایی برای اکران در جشنواره برگزیده شدند.

رئیس حوزه هنری فارس با بیان اینکه اکران فیلم‌ها صبح و عصر انجام می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه ویژه آموزشی «شاعرانگی فیلم کوتاه» نیز در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها