۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به طرح زمستانه، گفت: در طرح راهداری زمستانه امسال در گلستان، ۲۵ اکیپ راهداری خدمات‌رسانی می‌کنند.

۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از گرگان ، مهدی میقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت راهداری در طرح زمستانه امسال اظهار داشت: طول راه‌های استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر است که یک‌هزار و 900 کیلومتر آن برف‌گیر و کوهستانی است.

وی افزود: در طرح راهداری زمستانه امسال در استان گلستان، 25 اکیپ راهداری با بکارگیری 105 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان 260 نیروی راهداری در طول راه‌های استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح کرد: از آنجایی که ساختار و وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقای ایمنی در عبور و مرور است، برای انجام وظیفه بهتر، این بخش به توجه ویژه‌تری از حیث تامین و تخصیص منابع پایدار نیاز دارد.

میقانی افزود: اگر به این بخش توجه ویژه‌تری نشود، یکی از چالش‌های در پیش‌رو؛ بحث ایمنی عبور و مرور خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 15 ماه از انتزاع بخش راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها گذشته است، ادامه داد: پس از گذشت این مدت، اقدامات دو بخش راهداری به عنوان نگهدارنده سرمایه عظیم شبکه راه‌ها و بخش حمل و نقل به عنوان بهره‌بردار این شبکه، با اقدامات اصلاحی، تقریبا روی ریل اصلی خود افتاده است.

میقانی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی بخش راهداری، عملیات راهداری زمستانی است که از نیمه دوم آذر ماه آغاز شده و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش ها، اقدام سریع و به موقع راهداران همیشه اهمیت فراوانی دارد.

وی، فرسودگی ماشین آلات راهداری را، یکی از کمبودهای فراروی این بخش دانست و اظهارکرد: این در حالی است که به همت همکاران، توانسته‌ایم در سخت‌ترین شرایط و با وجود کمبودها، مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم، که جای شکرگذاری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته مطالبات معوق نیروهای شرکتی در بحبوحه سرمای سخت زمستان، یکی از چالش‌های ما بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های مدیران استانداری،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و خزانه استان این موضوع اکنون حل شده و این نیروها در حال حاضر حقوق معوقه‌ای ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در استان گلستان حدود 150 شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین‌المللی، حدود 20 تشکل صنفی حمل‌و‌نقلی، و حدود 15 هزار راننده حرفه‌ای، فعال هستند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها